خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

بیمه باید چتر حمایتی خود را به بخش کشاورزی بیشتر کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیمه باید چتر حمایتی خود را به بخش کشاورزی بیشتر کند تا کشاورزان با امنیت بیشتر در راستای توسعه بخش کشاورزی گام بردارند.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۲۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، نیازعلی ابراهیمی‌پاک در جلسه هم‌اندیشی بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی که با حضور معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و بانک کشاورزی در سالن مدیریت شعب بانک کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: با هم‌فکری، تعامل و همکاری بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی می‌توان اعتبارات بیشتری برای توسعه بخش کشاورزی دریافت کرد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح استان قزوین هرچه سریع‌تر باید برش تسهیلات مکانیزاسیون و کشت پاییزه در اختیار شهرستان‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم و بروز حوادث غیرمترقبه، سیل، خشکسالی و کاهش بارندگی؛ بیمه حداقل تمهیدی است که می‌تواند بخشی از خسارات کشاورزان را جبران کند.

ابراهیمی‌پاک تأکید کرد: فاصله‌ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی وجود ندارد و دو دستگاه باید با همکاری و همدلی در راستای رفع مشکلات کشاورزان و همچنین تسهیلات برای توسعه بخش حرکت کنند.
معاون بانک کشاورزی شعب استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون 200 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این استان تخصیص داده شده که تاکنون 10 درصد اعتبارات جذب شده با توجه به فرصت باقیمانده و کاهش سود بانکی در روند پرداخت سرعت بیشتری انجام شود.

اصغر حیدری اضافه کرد: عمده مشکلات ما در اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی است که با توجه به شرایط ویژه پرداخت از این صندوق افراد را شناسایی و به بانک کشاورزی معرفی کنند.

وی عدم مراجعه افراد به شعب بانک کشاورزی برای ارائه مدارک و همچنین دریافت تسهیلات را مشکل دیگری در روند پرداخت و جذب بعدی تسهیلات دانست.

به گفته معاون بانک کشاورزی شعب استان قزوین؛ بانک کشاورزی این استان جزء پنج استان کشور در جذب اعتبارات بخش کشاورزی بوده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: امسال سیاست‌های صندوق پوشش بیمه کامل محصول گندم، جو و کلزا است.

علی کلانتری ادامه داد: امسال پنج شرکت خدمات بیمه‌ای آمادگی لازم را برای بیمه محصولات کشاورزی کشت پاییزه بر عهده دارند.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار