نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد لرستان حمایت شوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد لرستان ظرفیت بزرگی هستند که باید موردحمایت مادی و معنوی قرار بگیرند و از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تجهیز شوند.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۵۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت که در دفتر امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت قابل‌توجهی از جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مشغول فعالیت هستند  که این‌یک ظرفیت و فرصت بزرگ برای تعلیم و تربیت دینی است.

وی بابیان اینکه دشمنان تمام فعالیت‌های خود را بر روی مسجد و جوانان متمرکز کرده است، افزود: مسجد سنگر است، انقلاب اسلامی ما از مسجد شروع شد، در صدر اسلام نیز همواره محل تعلیم و تربیت بوده و  مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی نیز محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه جوانان امید آینده کشور و تأثیرگذارترین و تأثیرپذیرترین افراد در جامعه هستند، عنوان کرد: از آنجایی که مسجد و جوانان دو هدف دشمن در تهاجم فرهنگی هستند، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را می‌توان سنگر مقابله با این هجمه‌ها دانست.

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم کانون‌های فرهنگی ـ هنری را منسجم و متمرکز کنیم و به سلاح ایمان، معرفت و استدلال مسلح شوند، تهاجم فرهنگی دشمن بی‌اثر می‌شود.

میرعمادی تصریح کرد: بهترین و مطمئن‌ترین مکان برای جذب جوانان مسجد است و هر فعالیتی که با محوریت مسجد باشد نیز مورد اطمینان مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به‌ضرورت تجهیز مادی و معنوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد، امکانات ضعیفی دارند، بنابراین باید ازنظر امکانات تجهیز شوند و فضای مناسبی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جوانانی که در کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت دارند، باید ازنظر  اعتقادی، اخلاقی و احکام، آموزش ببینند و با فرهنگ ولایی تربیت شوند، اگر امروز کانون‌های مساجد با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند، به این دلیل است که اعضای آن باانگیزه، عشق و علاقه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد، باید هدفمند و جذاب باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد، در گام نخست اجرای برنامه‌ها باید هدف‌گذاری انجام بگیرد و از انجام برنامه‌های تشریفاتی، سطحی و بدون هدف خودداری شود.

میرعمادی با اشاره به نقش و کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند نقش مهمی در اجرای منویات مقام معظم رهبری داشته باشند، به‌طور مثال می‌توانند در بحث آموزش سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، رشد و تعالی خانواده، افزایش جمعیت و فرزند آوری، ترغیب به ازدواج آسان و بهنگام، ارائه راهکارهای اقتصاد مقاومتی و خیلی از موارد دیگر تأثیرگذار باشند.

وی بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بازندگی مردم در ارتباط هستند، عنوان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، ترویج روحیه همدلی و هم‌زبان در جامعه است که جوانان می‌توانند در قالب کانون‌های فرهنگی و هنری، در این رابطه نقش‌آفرینی کنند.

ارسال نظرات