پدر مطبوعات بیله سوار جان به جان آفرین تسلیم کرد

داود فکور پدر مطبوعات شهرستان بیله سوار، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
کد خبر: ۸۵۷۹۶۰۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، داود فکور، پدر مطبوعات شهرستان بیله سوار، در یکی از بیمارستان های اردبیل جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مروی گذرا از تاریخ زندگی داود فکور

داود فكور فرزند اسداله در سال 1310 در محله قریشلی بیله سوار مغان متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه پهلوی سابق گذراند و دوران راهنمایی را بصورت متفرقه در مدرسه 17 شهر یور به پایان رساند.

فكور از تمام عمر خود را در بیله سوار سپری كرده و 8 فرزند حاصل زندگی وی بوده است. داود فكور حدود 46 سال به شغل عكاسی مشغول بود و اولین عكاس شهرستان نیز وی می باشد.

داود فكور عكس هایی زیادی از پیرمردها و پا به سن گذشته ها در آرشیو خود داشت و انگیزه اصلی از گرفتن این عكس ها این بود كه خود عكسی از پدر بزرگ خود نداشت .

داود فكوراز سال 1339 تا سال 1345 به مدت 6 سال در بانك صادرات مشغول بود و كشاورزی نیز شغل دوم وی بود.

مطالعه تاریخ آذربایجان به خصوص تحقیق در مورد تاریخ بیله سوار مغان وی را به یكی از چهره های برتر در شهرستان و حتی در سطح استان بدل كرده بود و این تحقیقات موجب شده بود كه توجه اكثر تهیه كنندگان تلویزیونی و رادیویی در مورد مغان بسوی او جلب شود.

از آثار در دست چاپ وی می توان به كتاب جوانشیران ایران و قره باغ، آرخالوژی آذربایجان، تاریخ بیله سوار مغان ،و ترجمه گلستان ارم نوشته عباسقلی باكی خان اف اشاره كرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار