کشت گلخانه ای گامی در جهت افزایش بهره‌وری منابع پایه

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی باید در بخش کشاورزی طرح‌هایی برای توسعه و افزایش بهره‌وری محصولات در کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۷۹۶۵۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص مزیت توسعه کشت گلخانه اظهار داشت: کشت گلخانه در کنترل آفات و عوامل جوی کشت هدررفت آب، کاهش نیروی انسانی و افزایش میزان محصول در واحد سطح تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: در واقع آخرین روش توسعه و مکانیزه به استفاده بهینه از واحد سطح در بخش کشاورزی کشت گلخانه‌ای است زیرا این کشت علاوه بر افزایش محصول کاهش واردات را نیز دربردارد.

میرمراد زهی در ادامه بیان کرد: کشت گلخانه برای انواع محصولات اعم از خیار و گوجه و صیفی‌جات مناسب است و از طرفی با انتقال کشت این محصولات از مزارع به گلخانه‌ها شاهد افزایش تولید و کاهش صرفه‌جویی در مصرف آب خواهیم بود.

وی در خصوص افزایش بهره‌وری منابع پایه گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی باید در بخش کشاورزی طرح‌هایی برای توسعه و افزایش بهره‌وری محصولات در کشور داشته باشیم تا بتوانیم با استفاده از حداقل ظرفیت‌های کشاورزی صادرات را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: دولت همواره باید امکانات اولیه توسعه کشت و نهاده‌های کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهد.
ارسال نظرات