معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ملزم شدن فعالان اقتصادی به نصب برچسب شناسه کالا بر روی البسه واردات رسمی از ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۸۵۷۹۶۷۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از "شاتا"‌ مجتبی فراهانی گفت : این سازمان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عزم جدی و راسخ با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی افزود : به استناد ماده (13) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت حمایت از تولیدات داخلی ، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان ، مبارزه با سودجویان و فرصت طلبان عرضه کننده پوشاک قاچاق و ساماندهی بازار صنعت پوشاک ، واردکنندگان پوشاک نهایتا از اول آبان ماه تا شش ماه آینده ملزم به الصاق برچسب شناسه کالا (جی اس 1) بر روی البسه وارداتی خواهند شد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه کرد : تمام واردکنندگان و فعالان اقتصادی بخش عرضه پوشاک با برند خارجی ملزم به دریافت مجوز فعالیت نمایندگی از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت نساجی خاطر نشان کرد : هرگونه فعالیت واحد صنفی پوشاک فاقد پروانه کسب معتبر ، ممنوع است و اتحادیه ها موظف به جلوگیری از ادامه فعالیت این واحدها است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار داشت : با نگهداری هر نوع البسه وارداتی در محل واحد صنفی و یا انبارهای فاقد برچسب ، به موجب قانون برخورد خواهد شد.

فراهانی توضیح داد: اتحادیه های صنفی مربوط در سراسر کشور موظفند ضمن شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، لزوم رعایت ضوابط و مقرراتی مد نظر از جمله در خصوص خرید البسه وارداتی دارای کد رهگیری و با فاکتور رسمی را به واحدهای صنفی تحت پوشش ابلاغ نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: این اقدام در جهت اجرای وظایف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی عرضه پوشاک با نشان تجاری خارجی و حفظ حقوق مصرف کنندگان است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می¬توانند شکایات خود را به سامانه تلفنی 124 و ستادهای مستقر در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان¬ها اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن به شکایتهای آنها رسیدگی خواهد شد.

فراهانی برخورد با عرضه پوشاک قاچاق را اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطابق ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاههای کاشف کالای قاچاق می باشد.به گفته این مقام مسئول ؛ بازرسان این سازمان در 6 ماهه اول سال جاری با انجام بیش از 125 هزار مورد بازرسی کشف کالای قاچاق در سطح کشور حدود 95 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط نموده اند.

فراهانی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در اجرای این طرح خاطر نشان کرد : بازرسان ویژه سازمان حمایت در کنار سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و با همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها و سازمان های مسئول، برخورد با واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان خاطی البسه قاچاق را در دستور کار خود قرار داده تا سطح عرضه را برای اینگونه کالاها ناامن نمایند.

ارسال نظرات