مدیر اجرایی اتاق بازرگانی ارمنستان:

ارمنستان، دروازه ایران به اتحادیه اورآسیاست

نشست نمایندگان بیش از سی شرکت ایرانی و چند شرکت ارمنستانی در اتاق بازرگانی ارمنستان در ایروان پایتخت این کشور، به منظور بررسی ظرفیت ها و توانایی های اقتصادی، صنعتی و تجاری دو کشور و باهدف توسعه همکاری ها برگزار شد .
کد خبر: ۸۵۷۹۷۱۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، «آندرانیک آلکسانیان» مدیر اجرایی اتاق بازرگانی ارمنستان با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تاکید کرد: ارمنستان بازار کوچکی دارد اما در ورودی به کشورهای عضو «اتحادیه اورآسیا» است؛ تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی با توجه به این امر می توانند فعالیت اقتصادی و تجاری خود را نه تنها در ارمنستان بلکه کشورهای عضو اتحادیه «اورآسیا» از جمله روسیه افزایش دهند.

در این نشست تجار،صادرکنندگان و صاحبان صنایع شهرهای تهران، شیراز،ارومیه، تبریز، قم؛ اصفهان کرمان و مشهد در بخش های کشاورزی، صنایع، خدمات و حمل و نقل حضور داشتند .
«عدالتی» تولید کننده پمپ های کشاورزی یکی از اعضای این هیات از شهر شیراز گفت:صادرات بخش مهمی از فعالیت اقتصادی ما را تشکیل می دهد و برای پیشرفت اقتصادی باید به این مسئله توجه نشان دهیم .
در یک سال گذشته تجار و صادرکنندگان کشورمان فعالیت اقتصادی خود را در ارمنستان افزایش داده اند؛ امری که در نتیجه آن طبق آمارها، صادرات محصولات ایرانی به این کشور در ماه گذشته دو درصد افزایش نشان می دهد. این در حالی است که صادرات محصولات از اروپا و روسیه به ارمنستان 20 درصد کاهش یافته است.
«هامایاک آودیسیانس» رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به این که هدف از برگزاری این همایش آشنا ساختن تجار و بازرگانان دو کشور با یکدیگر است، گفت: این نشست زمینه مساعدی برای گسترش و توسعه همکاری های تجاری دو کشور فراهم می کند و در برخی موارد منجر به عقد قرارداد میان طرفین می شود.
وی افزود: بازید از کارخانه ها و مراکز تجاری ارمنستان بخش دیگری از این نشست است.

ارسال نظرات