مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: در دهه نخست محرم پنج تجمع بزرگ در سطح امامزاده‌های شاخص لرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۷۴۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی خاکبار صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در مناسبت‌های مختلف سال برگزار می‌کند که این برنامه‌ها با مأموریت‌های کارهای فرهنگی اجتماعی در سطح امامزاده‌های لرستان برگزار می‌شوند.

وی عنوان داشت: با آغاز سال جدید طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه هر سال تا 17 فروردین سال جدید برگزار می‌شود که امسال اوقاف و امور خیریه لرستان در این زمینه جزء سه استان برتر کشور شناخته شده است.

خاکباز با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما تربیت حافظان قرآن‌کریم است، خاطرنشان کرد: چهار سال است که طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم در حال انجام است و امسال سال چهارم و آخرین سال تربیت حافظان قرآن‌کریم است و اوقاف و امور خیریه کشور باید یک میلیون نفر حافظ و قاری قرآن تحویل دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: استان لرستان در این طرح یکی از استان‌های برتر کشور بوده و تاکنون بین 23 تا 25 هزار نفر در زمینه قرآنی تربیت کرده است.

خاکبار خاطرنشان کرد: امسال بیش از 8 هزار نفر قرآن‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که استان لرستان در سال 94 در سطح کشور جزو استان‌های برتر در این زمینه بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه لرستان سوگواره یاس نبوی در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و طرح بصیرت عاشورایی از جمله این طرح‌ها است که تا کنون در استان لرستان برگزار شده است.

خاکبار اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه لرستان در طرح بصیرت عاشورایی که دو ماه انجام می‌شود، جزو استا‌ن‌های برتر کشور بوده و این طرح در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌گیرد.

وی افزود: در دهه اول محرم پنج تجمع بزرگ در سطح امامزاده‌های لرستان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: روز دوم محرم همزمان با سراسر کشور طرح شیرخوارگان حسینی و تجمع لبیک یا حسین (ع) در سطح امامزاده‌های شاخص لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: تجمع هشتم محرم تحت عنوان شهادت قاسم‌بن حسن، تجمع لبیک یا حسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی و تجمع بانوان در 12 محرم تحت عنوان رهروان حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر طرح‌های عمرانی خوبی در سطح موقوفات استان لرستان در حال انجام است و تاکنون 20 پروژه عمرانی تحت عنوان تعمیر، مرمت و بازسازی امامزاده‌ها، موقوفات و غیره در سطح لرستان به پایان رسیده که چهار پروژه عمرانی در سطح موقوفات لرستان پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که سه پروژه از این تعداد به اتمام رسیده و یک پروژه دیگر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

ارسال نظرات