همایش جامعه قرآنی در لرستان برگزار شد

همایش جامعه قرآنی به مناسبت بزرگداشت قاریان جان‌باخته حادثه منا در لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۷۷۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، همایش جامعه قرآنی لرستان ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت قاریان جان‌باخته فاجعه منا در سالن همایش ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

این همایش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط عزت‌الله گوشه‌ای از قاریان ممتاز لرستان آغاز و کلیپی از تلاوت محسن حسنی کارگر و آخرین لحظات حضور وی در سرزمین وحی پخش شد.

بخش دیگری از همایش با مدیحه‌سرایی مداح اهل‌بیت(ع)، مجلس پرفیض و حال و هوایی معنوی گرفت، بعد از لحظاتی به جهت عرض تسلیت به خانواده شهدای قاری، تماس تلفنی با مصطفی حاجی حسنی کارگر، برادر شهید قاری محسن حاجی حسنی کارگر برقرار شد.

حمید شاکرنژاد، قاری ممتاز و بازمانده کاروان قرآنی در سرزمین وحی در مجلس حضور یافتند که ضمن عرض تسلیت فاجعه منا، اظهار داشت: در حادثه منا تعداد زیادی از هموطنان ما به‌ ویژه تعدادی از قاریان ممتاز کشورمان جان‌باختند و صدمه‌ای که به جامعه قرآنی به خاطر از دست دادن این عزیزان وارد شد، غیر قابل‌جبران است.

وی افزود: نقشه آل‌سعود از قبل پیش‌بینی‌شده بود چرا که بعد رخ دادن حادثه منا بی‌تفاوتی عربستان سعودی نسبت به قضیه کاملاً مشخص بود به‌طوری‌که اگر کم‌کاری نمی‌کردند و اجازه می‌دادند خود زائران به داد هم می‌رسیدند تلفات این حادثه کمتر بود.

قاری‌بین‌المللی عنوان کرد: در زمانی که خیلی‌ها به خاطر تشنگی، اضطراب و فشار جسمی بر روی زمین افتاده بودند، اگر نصف لیوان آب به آن‌ها می‌رسید زنده می‌ماندند.

در پایان این مراسم آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط این قاری بین‌المللی تلاوت شد.

ارسال نظرات