معاون تربیت و آموزش سپاه لردگان:

انفاق اموال و بيان حق از صفات مؤمنين است

حجت الاسلام والمسلمين اكبر خرم ، در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان، گفت:‌ انفاق اموال و بيان حق و پرهيز از پر گويی از صفات مؤمنين است.
کد خبر: ۸۵۷۹۸۲۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاونت تربيت و آموزش سپاه ناحيه لردگان با اشاره به صفات مؤمنین از دیدگاه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، گفت: یکی از از اوصاف مؤمنين انفاق اموال در راه خداست و اين امر زمانی محقق می شود كه آنچه دوست دارد انفاق كند نه اينكه آنچه در نظرش بی ارزش است را ببخشد.

حجت الاسلام خرم، پرهيز از پرگويی را يكی ديگر از صفات اهل تقوا دانست و افزود: مؤمن نبايد سخن بيهوده بگويد. سخنی كه ما در خصوص ديگران به زبان مي آوريم يا صحت دارد كه اگر وی ناراضی باشد غيبت محسوب می گردد و اگر صحت نداشته باشد، آن وقت ما مرتكب گناه تهمت شده ايم كه در هر دو صورت مرتكب گناه بزرگی شده ايم و بايد مراقبت كنيم.

وی، درتوضيح يكی ديگر از خصلت های انسان های مؤمن اظهار داشت: مؤمن بايد حرف حق را بگويد و ابايی از گفتن حق نداشته باشد ولو اينكه گفتن حق به ضرر خودش باشد.

خرم، در پايان سخنان خود به فرا رسيدن ماه محرم اشاره و ضمن تسليت ايام پيش رو غنيمت شمردن اين ماه و حضور هرچه بهتر نيروهای مؤمن در برنامه های ايام سوگواری سيد وسالار شهيدان را خواستار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار