خبرهای داغ:
قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین خبر داد:

پخش برنامه‌های محرم قزوین از شبکه سراسری سیما

قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: برنامه‌های محرم قزوین از شبکه سراسری سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۶۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، مرتضی هواسی در شورای اداری شهرستان البرز که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به روند اجرایی که برای محرم امسال در نظر گرفته شده اظهار کرد: محرم سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت است.

وی بیان کرد: وهابیت بی‌عقل و بدون عدالت، اقدامات گسترده‌ای در راستای افزایش شبهات ماه محرم انجام داده است که باید با اجرای مراسم‌های مطلوب دینی برای رفع آن‌ها و آشنا کردن جوانان با ارزش‌های معنوی صحیح آشنا کرد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین با یادآور شدن این مطلب که قزوین در دوران گذشته پایتخت کشور نیز بوده تصریح کرد: این استان به معنای واقعی دارالمؤمنین است که در دوران صفویه گسترده شده است.
این مسئول اضافه کرد: برای انجام هرچه بهتر مراسم‌های محرم و تلاش برای پوشش رسانه‌ای آن جلسات متعددی با مسئولان شهرستان‌های مختلف استان قزوین برگزار شده اما شهرستان البرز در بسیاری از فعالیت‌های این حوزه پیشتاز است.

هواسی خاطرنشان کرد: استان قزوین در تاریخ 29 مهر ماه سال جاری همزمان با شب هشتم محرم از ساعت هشت تا 10 شب از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

وی افزود: برای این برنامه لازم است برنامه‌ریزی جامعی از سوی مسئولان صورت گیرد که زمینه اجرای مناسب برنامه‌های این ماه فراهم شده و قابلیت پخش در شبکه سراسری را داشته باشد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین ابراز کرد: برای این مراسم باید مداحانی به کار گرفته شوند که از توان مداحی در صدا و سیما را داشته باشند و از اشعاری استفاده کنند که منطبق با مبانی اسلامی باشد.
هواسی مطرح کرد: در سیمای مرکز کشور، یک جایگاه مانیتورینگ وجود دارد که برنامه مداحی و فعالیت‌های مذهبی عموم شهرها و استان‌ها را دنبال کرده و بهترین برنامه‌ها را برای پخش در سیمای سراسری انتخاب می‌کند.

این مسئول تأکید کرد: عموم مسئولان دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و غیره باید برای ارایه یک برنامه مطلوب در شهرستان البرز تلاش کنند تا موجب معرفی مناسب ظرفیت‌های فرهنگی و دینی این منطقه شود.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز قزوین ابراز کرد: حفظ نظم، رعایت امنیت، برنامه‌ریزی مطلوب در روند اجرای برنامه‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که باید پیش از آغاز پخش فعالیت‌های مذهبی ماه محرم از شبکه سراسری مورد توجه قرار گیرد.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها