خبرهای داغ:
امام جمعه شهر الوند:

مراسم‌های ماه محرم و صفر یک ظرفیت گسترده فرهنگی است

امام جمعه شهر الوند گفت: مراسم‌های برجسته ماه محرم و صفر یک ظرفیت گسترده فرهنگی است که باید از آن در راستای توسعه دین اسلام و اعتلای فرهنگی جامعه استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۷۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت‌الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند در شورای اداری شهرستان البرز که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: فاجعه‌ای که در منا رخ داد یا جنایت عمدی بوده یا غفلت مسئولان سعودی موجب این حادثه شده که در هر صورت باید از سوی مسئولان کشورهای اسلامی ضمن تجدید نظر در روند اجرایی مراسم حج و چگونگی مدیریت آن، اقدامات لازم برای پیگیری و تحقیق در خصوص دلیل بروز این فاجعه انجام شود.

وی با بیان اینکه وهابیت به روش‌های مختلف برای تضعیف و انحراف دین شیعه گام برمی‌دارد تصریح کرد: یکی از اهداف جنایت صورت گرفته در منا نیز کاهش انگیزه مسلمانان کشور ما به خصوص شیعیان برای عدم حضور در مراسم معنوی حج را دنبال کرده است.

امام جمعه شهر الوند یادآور شد: وهابیت از ابتدا به دست انگلیس راه‌اندازی و مدیریت شد و با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مسئولان غربی در کشور عربستان سعودی رشد کرد که بیانگر دشمنی عمیق استکبار با دین اسلام است.

طهماسبی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار همدانی که در راستای شهادت فرماندهان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت گرفته است بیان کرد: این اقدام زمینه‌ای برای کسب پیروزی‌های گسترده‌تر از سوی رزمندگان کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق خواهد بود.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: ما تنها با حضور مستشاران و نیروهایی که توان راهنمایی رزمنده‌های کشورهای مسلمان را دارند به آن‌ها کمک کردیم که با پیروزی‌های گسترده در کشورهای اسلامی و تضعیف گروهک‌های تکفیری همراه بوده است.

طهماسبی ابراز کرد: نیروهای نظامی خارجی که در منطقه غرب آسیا حضور دارند با هدف محاصره جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای به زانو درآوردن کشور ما بوده و تلاش دارند با روش‌های مختلف زمینه سلطه بر کشور ما را به وجود آورند.

وی اضافه کرد: مسئولان نظامی جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری با تمام توان از محور مقاومت اسلامی حمایت کرده که این اقدام در راستای حمایت از خود ما بوده و موجب دور شدن گروهک‌های تکفیری از کشور ما می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم اظهار داشت: باید عموم مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان البرز مانند سال‌های گذشته زمینه حضور پررنگ و اثرگذار قشرهای مردمی را در برنامه‌های متنوع این ایام فراهم کنند.

امام جمعه شهر الوند مطرح کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه مطلوب‌تر برنامه‌های ماه محرم و صفر می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه مفید باشد؛ در این خصوص آشنا کردن مردم با باورهای دینی صحیح و اجرای مراسم‌هایی که با فرهنگ ناب اسلامی انطباق داشته باشد اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به فعالیت‌های فرهنگی و دینی تأکید کرد: تمام برنامه‌هایی که در قالب هیئت‌های فرهنگی و مذهبی، مساجد و غیره انجام می‌شود باید با مبانی دینی همراه باشد و علاوه بر بزرگداشت ایام محرم و صفر زمینه ارتقای معنوی جامعه را فراهم کند.


طهماسبی با بیان اینکه استفاده از اشعار و آهنگ‌هایی که در فرهنگ اسلامی جایی ندارد نباید از سوی فعالان فرهنگی و مسئولان هیئت‌ها استفاده شود، عنوان کرد: توجه به ویژگی‌های یاد شده می‌تواند ضمن ارتقای کمی و کیفی مراسم‌های مذهبی زمینه حضور معنوی‌تر و پرشورتر اقشار مختلف مردمی را در جامعه فراهم کند.

امام جمعه شهر الوند خاطرنشان کرد: مراسم‌های برجسته ماه محرم و صفر یک ظرفیت گسترده فرهنگی است که باید از آن در راستای توسعه دین اسلام و اعتلای فرهنگی جامعه استفاده شود.

وی افزود: عموم افراد جامعه به فعالیت‌های این ایام علاقه دارند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری مراسم‌های مذهبی که موجب رشد همه‌جانبه مردم شود برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

 

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها