نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آمادگی و پشتیبانی خود را در خصوص راه اندازی حوزه علمیه مشترک برادران اهل تسنن و تشیع در شهرستان نمین اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۸۰۰۰۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، آیت الله دکتر سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نهمین همایش استقبال از ماه محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در مسجد جامع نمین اظهار کرد: نمین ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب مرکز حوزه عملیه مشترک شیعه و سنی در شمالغرب کشور را داشته و بنده نیز آمادگی و پشتیبانی خود را در این خصوص اعلام می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان همیشه درصدد توطئه چینی و دسیسه هستند، گفت: حتی باید در کل ایران و جهان حوزه های علمیه تشیع و اهل تسنن مشترک باشد.

*قدردانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از اهل تسنن عنبران

آیت الله عاملی از برگزاری مراسم جزخوانی و قرآن خوانی در سالروز شهادت ائمه اطهار (ع) در شهر مرزی و اهل تسنن قدردانی کرد، افزود: مسئولان باید در تجلیل از چنین اقدام برادان اهل تسنن غفلت نکنند و اهل تسنن منطقه باید در سطح کشور معرفی شود.

وی در ادامه سخنان گفت: وجود شهرک های صعنتی و منطقه ویژه اقتصادی در سطح شهرستان نمین یک نعمت بوده و باید موجب پیشرفت شهرستان شود.

وی با انتقاد از نامگذاری منطقه ویژه اقتصادی به نام اردبیل گفت: منطقه ویژه اقتصادی به نام نمین بوده و شخص و مسئولی که در تابلوهای نصب شده منطقه ویژه اقتصادی را به نام اردبیل عنوان کرده، کج سلیقگی کرده است.

*مردم باید نسبت به فلسفه عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) آگاه باشند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از برگزاری مراسم استقبال از محرم و حضور پرشور مردم در این مراسم اظهار کرد: مردم باید پیش از هر چیز از فلسفه عزاداری و گریه خود برای واقعه عاشورا آگاه باشند تا بتوانند پاسخی در قبال شبه افکنی های دشمنان و وهابیت داشته باشند.

وی به فلسفه گریه بر امام حسین (ع) و واقعه عاشورا پرداخت و گفت: پیش از هر چیز گریه بر امام حسین (ع) از سنت پیامبر بوده و ایشان نیز از اینکه چه بلایا و مصیبتی بر سر اهل بیت خود خواهد آمد گریان بودند.

وی با اشاره به اینکه وهابیت گریه و عزاداری برای امام حسین (ع) را کفر و شرک می دانند، گفت: تبعض در سنت پیامبر، خیانت به ایشان و زیر پا گذاشتن قرآن کریم است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه عزاداران بر روش، تفکر و مصبیت های امام حسین (ع) گریه می کنند، گفت: جامعه و حکومت آرمانی پیامبر اسلام (ص) چرا باید سر از حکومت یزیدیان درآورده باشد.

وی افزود: امام حسین (ع) برای تفکر یزیدیان که بر جامعه حاکم شده بود قیام کرد.

*آمریکا توسط حاکمان سرسپرده بر مسلمانان سیطره یافته است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به وضعیت مسلمانان در کشورهای مختلف جهان گفت: در حال حاضر امت پیامبر در همه کشور های مسلمان همچون سوریه، عراق، افغانستان، ترکیه و دیگر کشورها ذلیل شده اند.

وی گفت: آمریکا و استکبار جهانی توسط حاکمان سرسپرده، مسلمانان را به بازی گرفته و به هر سو و سمتی که می خواهد می کشاند.

آیت الله عاملی وجود حاکم صالح در جامعه را ضروری دانسته و بیان کرد: قدرت یک جامعه به هر سو کشانده شود، دین، اخلاق و هر چیز دیگر نیز به آن سمت و سو هدایت خواهد شد.

وی گفت: تمامی ارزش های و فضیلت های جهانی و شعارهای بین المللی در کربلا جمع شده است.

وی بیان اینکه باید کمپین "دین در مسیر صلح جهانی" راه اندازی شود، گفت: امام حسین (ع) و امام علی (ع) هیچگاه شروع کننده جنگی نبوده اند و همیشه از جنگ و خون ریزی دوره کرده اند.

وی گفت: تمامی داشته های انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورا بوده و حضرت امام خمینی (ره) با فرهنگ عاشورا ملت ایران را از سراشیبی ذلت نجات دادند.

امام جمعه شهرستان نمین نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت فرا رسیدن ماه محرم و با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صفر یوسف زاده در بخش دیگری از سخنان خود از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواست تا به صورت فصلی در شهرستان حضور پیدا کند و با پشتیبانی از مسئولان موجب پیشرفت شهرستان شود.

ارسال نظرات