مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: 46 موقوفه جدید انتفاعی و منفعتی از ابتدای سال 94 تاکنون در استان لرستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۵۸۰۰۴۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت‌الاسلام مرتضی خا‌کباز، اظهار داشت: تا سال 89 در استان لرستان حدود 107 موقوفه منفعتی و هزار و 880 موقوفه انتفاعی وجود داشته که از سال 90 تا امروز حدود 400 موقوفه انتفاعی و منفعتی ایجاد شد که این‌ موضوع برای استان یک امتیاز است.

وی افزود: این تعداد موقوفه در استان نشان‌دهنده آشنایی مردم با فرهنگ وقف است که حتی آن فرد عامی و عادی در جامعه نیز با فرهنگ و معنای وقف آشنا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: در زمان گذشته عمده وقف‌های ما در زمینهٔ تغذیه و روضه‌خوانی بود ولی در حال حاضر عمده وقف‌ها در راستای درمان است.

وی بیان کرد: بیشترین موقوفات استان مربوط به شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و ازنا است به‌ طوری ‌که عمده وسایل پزشکی در بروجرد از سال 93 تاکنون اموال وقفی هستند.

خاکباز با بیان اینکه در سال 93، 90 موقوفه به ثبت رسیده است، تصریح کرد: امسال 46 موقوفه جدید انتفاعی و منفعتی به ثبت رسیده است و با توجه به این‌که مردم استان لرستان خیر و ولایتمدار هستند پیش‌بینی می‌شود که بیشتر از حدی که تعیین‌ شده وقف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به در پیش بودن ایام محرم و صفر 15 تا 20 درصد افزایش موقوفات داشته باشیم.

ارسال نظرات