خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:همزمان با سراسر کشور به مناسبت ماه محرم همایش ملی « احلی من العسل» در 28 مهرماه جاری در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۰۹۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بیست و دومین جلسه ستاد شورای برنامه‌ریزی قرآن، عترت و نماز که  در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: باید برگزاری مراسم ‌های مذهبی این استان به ویژه مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی به خوبی و مطلوب انعکاس داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان یزد و زنجان با برگزاری عزاداری منظم و یکنواخت توانسته‌اند فرصتی را برای انعکاس در رسانه فراهم سازند، لذا باید در قزوین نیز در این زمینه موفق تر عمل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه برگزاری عزاداری به صورت یکنواخت، هماهنگ و جمعی اثرگذارتر بوده و این استان نیازمند فراهم ‌سازی چنین شرایطی است، عنوان کرد: برنامه‌ های ویژه ‌ای از جمله برنامه « احلی من العسل» زیر نظر این اداره کل در ایام محرم هر ساله برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این برنامه شناخت شخصیت جوانان با حضرت قاسم(ع) است

وی هدف از برگزاری برنامه « احلی من العسل» را شناخت جوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) عنوان کرد و گفت: این همایش همچون سال ‌های گذشته در سطح کشور به صورت همزمان در 28 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود که با هماهنگی ‌های انجام شده مسئولان استان قزوین در این استان نیز با حضور 2000 دانش آموز برگزار شود. 

این مسئول با اشاره به اینکه شورای عترت و قرآن دانش‌آموزی نقش مهمی را در احیای نماز و فرایض دینی برعهده دارد، اضافه کرد: توجه به نشاط معنوی و اقامه نماز لازمه تحقق نشاط علمی دانش‌آموزان مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه گسترش ارتباط مدرسه و مساجد یکی از اقدامات این اداره کل طی سال ‌های گذشته است، خاطر نشان کرد: این استان در ارزیابی نماز عملکرد موفقی را داشته است و کیفی‌ سازی ارتباط ‌ها یکی از مهمترین دغدغه ‌های اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به شمار می‌رود.

قاسمی یادآور شد: بررسی راهکارها و عملیاتی کردن شعار نماز در سطح مدارس استان قزوین از دغدغه‌های دیگر اداره کل آموزش و پرورش این استان بود که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها