خبرهای داغ:
حجت الاسلام نوروزی گفت: یکی از برنامه های شوم استکبار جهانی از بین بردن اهمیت وجایگاه قیام عاشورا ونحوه عزاداری مسلمانان است.
کد خبر: ۸۵۸۰۱۰۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین،بمناسبت فرارسیدن ماه محرم ماه قیام سید الشهدا ویاران باوفایشان حجت الاسلام رسول نوروزی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در گفتگو با خبرنگار  بسیج از قزوین ضمن تسلیت ایام ماه محرم ماه خون بر شمشیر به اهمیت عزاداری در ماه محرم وصفر پرداخت  و اظهار کرد:از جمله بحث های جدی در این باره به چگونگی برگزاری مراسم عزاداری در مساجد وهیات های عزاداری است که باید در این مجالس وعاظ ومداحان در باره قیام سید الشهدا را برای مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان تبیین کنند.

حجت الاسلام نوروزی افزود:دشمنان دین واسلام ومخالفان جدی مذهب تشیع در صدد هستند که اسلام ومذهب تشیع را را از درون دچار آسیب نمایند ولذا یکی از برنامه های شوم استکبار جهانی از بین بردن اهمیت وجایگاه قیام عاشورا ونحوه عزاداری است.

معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:دشمنان قسم خورده دنیا تلاش می کنند ماهیت عزاداری دینی که از متون دین یا سیره معصومین بوده را دگرگون کنند که از این طریق  از راه هایی همچون همانند طبل واقسام آلات موسیقی بوده بهره می برند.

تاکید شیدالشهد(ع) بر نماز

 حجت الاسلام نوروزی افزود:در برخی از هیات ودستجات عزاداری این الات وموسیقی  در میان عزاداران وجود داشته  که باید مسئولین هیات عزاداری در این رابطه بیشتر همفکری با روحانیون داشته باشند.

این مسئول به ایام ماه محرم وشهادت امام حسین (ع) ویاران باوفایشان پرداخت و تصریح کرد:حضرت امام حسین (ع) در آن قیام ماندگار در تاریخ اصل امر به معروف ونهی از منکر واصل نماز را بسیار تاکید داشت که باید در این زمینه مردم به خصوص جوانان ما بیشتر به این دو اصل الهی ودینی توجه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد:در ایام ماه محرم وصفر در استان ما بسیاری از مساجد وحسینیه ها وتکایا برگزاری مراسم عزاداری با حضور احاد مردم وجود داشته که باید مدحان نیز از به کار بردن مطالبی شبهه انگیز جدا پرهیز کنند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها