سردار رحيم صفوي گفت: ناامنی و بی ثباتی در منطقه، غفلت ملت هاي اسلامي از آزادي قدس شريف،جلوگيري از امواج بيداري اسلامي از جمله اهداف قدرت هاي غربي در طراحي ژئوپلیتیک تروريسم تكفيري است.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۰۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران با مشاركت تمام دانشگاه هاي سطح استان كردستان امروز و به مدت دو روز در دانشگاه كردستان برگزار مي شود.

در اين مراسم سردار رحيم صفوي رئيس انجمن ژئوپلیتیک ایران اظهار كرد: در گذشته سران دولت هاي غربي استعمارگر، از علوم جغرافيايي به ويژه از جغرافياي سياسي و ژئوپلیتیک براي كشورگشايي و غارت منابع ملت هاي افريقا و اسيا كاملا سواستفاده كردند.

وي با بيان اينكه امروز قدرت هاي غربي، ژئوپلیتیك تروريسم را راه اندازي كرده اند گفت: چهارده سال است كه منطقه ما يعني غرب اسيا توسط سياستمداران قدرت هاي بزرگ غرب به رهبري امريكا دچار جنگ و تروريسم خانمان سوز شده است كه از جمله آنها امريكا افغانستان را به بهانه برخورد با القاعده و طالبان و عراق را به بهانه سلاح كشتار جمعي مورد حمله قرار داده است و امروز داعش را را به جان مردم منطقه انداخته است.

وي هدف قدرت هاي غربي در طراحي ژئوپلیتیک تروريسم تكفيري را نا امن كردن و بي ثبات كردن در منطقه، تجزيه احتمال كشورهاي عراق، سوريه؛ ليبي و يمن، ايجاد امنيت براي رژ‍يم صهيونيستي و غفلت ملت هاي اسلامي از آزادي قدس شريف، بازگشت مجدد به منطقه، جلوگيري از امواج بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي، تبديل معادله جهاد و مقاومت به تكفير و تروريسم ومطرح كردن چهره اسلام تكفيري در مقابل اسلام ناب كه اساس ان بر اشتي و صلح است دانست.

فرمانده سابق سپاه تاكيد كرد: انديشمندان جغرافياي سياسي، ژئوپليسين هاي ايران و منطقه غرب اسيا و جهان اسلام و حتي دانشمندان آزادانديش بايد علم خود را در خدمت صلح و امنيت پايدار جهان و منطقه و مبارزه با تروريسم و خشونت قرار دهند.

رئيس انجمن ژئوپلیتیک ایران گفت: بايد انديشمندان جغرافياي سياسي به سياستمداران خود هشدار دهند كه سرانجام راهبرد فعلي در راه اندازي اين گروهك هاي تروريستي به ناامن سازي كشورهاي خودشان منجر مي شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی در پايان تاكيد كرد: ايران بايد پرچم صلح را در منطقه در دست بگيرد و همكاري خود با روسيه، سوريه، عراق در صحنه ژئوپلیتیکي غرب اسيا براي مبارزه با گروهك هاي تكفيري را ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات