مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: افزایش صادرات نفت تنها با لغو تحریمها صورت می‌گیرد و در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۲۱
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رکن الدین جوادی در حاشیه دومین همایش ملی حقوق انرژی در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نفت ایران در ساخت داخل، توسعه و نظام پیمانکاری رشد قابل توجهی داشته است اما باید گفت که این رشد متوازن نبوده به طوری که در بخش حقوقی دچار ضعف هستیم.

به گفته جوادی برگزاری چنین همایشهایی می تواند در بهبود فرآیندهای حقوقی صنعت نفت تأثیرگذار باشد.

وی با تاکید براین نکته که اخیرا اعلام شده صادرات نفت ایران افزایش یافته است تصریح کرد: افزایش صادرات نفت تنها با لغو تحریمها صورت می گیرد و در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: همانطور که قبلا نیز بارها گفته شده است به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت کشور هستیم که بلافاصله بعد از لغو تحریمها حداقل ٥٠٠ هزار بشکه ظرفیت تولید نفت ایران افزایش می یابد و در کمتر از شش ماه نیز به ظرفیت تولید قبل از تحریم خواهیم رسید.

جوادی با اشاره به پیشنهاد روسیه برای مذاکره با اوپک گفت: اوپک تنها یک سوم نفت مصرفی جهان را تأمین می کند و از این رو هماهنگی بین اوپک با دیگر تأمین کنندگان بازار نفت جهان می تواند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات