سردار يزداني در افتتاحیه دوره بصیرت و منش پهلوانی:
رئيس سازمان ورزش بسيج در هجدهمین دوره بصیرت و منش پهلوانی ویژه مربیان ورزش کشور گفت: در حال حاضر اخلاق حلقه مفقوده ورزش كشور است.
کد خبر: ۸۵۸۰۳۳۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
سردار یزدانی مسئول سازمان ورزش بسیج در افتتاحیه هجدهمین دوره بصیرت و منش پهلوانی ویژه مربیان ورزش کشور که در سالن همایش هتل نخل شهر مشهد برگزار شد،‌ گفت:‌ مسئله اخلاق در ورزش نکته مهم و اساسی است که اگر بخواهیم منطقی در آن تحلیل کنیم فعالیتی برای آن انجام نداده ایم در حالی که بزرگان ورزش و اخلاق معتقدند مربی سه وظیفه دارد.

وی با اشاره به وظایف مربیان عنوان کرد: اولین وظیفه مربی تلاش برای تشویق مردم به امر ورزش است و رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت و ورزش تاکید زیادی به تشویق مردم به این امر دارند.

مسئول سازمان ورزش بسیج تصریح کرد:‌ دومین وظیفه مربیان با توجه به کسب مهارت ها در رشته های گوناگون توجه به اخلاق است؛ اگر مربی به روز نباشد آن دنیا باید پاسخگو باشد و هر مربی در هفته هر بار که با شاگردان خود کلاس دارد باید علم ورزشی خود را به روز کند.

وی با عنوان اینکه مهم ترین رویکرد در ورزش رویکرد اخلاقی است، اظهار داشت: سومین وظیفه مربیان اخلاقی، اعتقادی و احساسی است که ما در این زمینه کم کار بوده ایم. یک مربی باید بتواند به همان اندازه که در رشته تخصصی خود تلاش می کند آخرین علم روز آن رشته را آموزش دهد و موظف است که مباحث اخلاقی و اعتقادی را نیز به شاگردان خود یادآوری کنید و باید در نظر داشت برای تمام سنین مختلف آموزش های مختلف نیز باید ارائه شود.

مسئول سازمان ورزش بسیج خاطرنشان کرد:‌ در بخش معرفتی مربیان باید مباحث اخلاقی و اعتقادی را کنار آموزش های ورزشی به شاگردان ارائه دهند و بعضی از مربیان با عمل خود درس اخلاق به شاگردان می دهند و این یک امر بزرگ برای مربیان است.

سردار یزدانی با اشاره به اینکه امروز مربیان و معلمان مظلوم واقع شده اند، یادآور شد:‌ حال ورزش در بحث اخلاق خوب نیست؛ مربیان نقش اساسی در علم تربیت بدنی ایفا می کنند و هر فردی که می خواهد مهارتی را کسب کند باید دو سال تمرین مستمر داشته باشد و اگر مربیان می خواهند معرفت در ورزش نهادینه شود باید ۱۰ سال در این زمینه فعالیت کنند تا نتیجه لازم حاصل شود.
ارسال نظرات