معاون فرهنگی وزیر ورزش در دوره بصیرت و منش پهلوانی:
احمدي در کلاس دوره بصیرت و منش پهلوانی که با موضوع نقش و جایگاه مربیان در ترویج اخلاق در رسانه كه توسط بسيج ورزشكاران برگزار شد،گفت: نقش يك مربي ورزش انسان سازي است.
کد خبر: ۸۵۸۰۳۴۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، در کلاس دوره بصیرت و منش پهلوانی که با موضوع نقش و جایگاه مربیان در ترویج اخلاق در رسانه ها برگزار شد، گفت: یکی از نفع های امروز ورزش فرصت های گفتگو درباره چالش های این عرصه است که که کمتر به وجود می آید.

وی افزود: ورزش یک موضوع فرهنگی و انسانی است که با جامعه سر و کار دارد و تنها یک موضوع فیزیکی نیست و یکی از نقاط آسیب در ورزش که هنوز نتوانستیم ورزش را در جامعه جا بیاندازیم هم فکری اساتید تربیت بدنی و اخلاق است.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مربیان ورزشی کلیدی ترین نقش در بخش فرهنگی و اجتماعی را دارند، تصریح کرد: مهم ترین نقش تربیتی و آموزشی در ورزش را مربیان ایفا می کنند؛ خروجی ورزش محصول کار مربیان است و اگر این خروجی با کیفیت باشد آن ها توانسته اند مسئولیت خود را درست انجام دهند.

وی با بیان این پرسش که اگر بخواهیم به آسیب های ورزشی در بعد قهرمانی اشاره کنیم به چه مسائلی باید توجه کنیم، تصریح کرد: ما در محیط ورزشی باید واقع گرایانه صحبت کنیم و این نگاه برای آنکه بتوانیم مسیر را درست هدف گزاری کنیم، لازم است. آنچه که امروز به اسم ورزش در کشور ما جریان دارد حاصل مولفه های زیادی است که بخشی از آن به عنوان فعالیت های بدون مرز دنیای ورزش است.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با عنوان اینکه گاهی سوء مدیریت ها و نگاه های خاص از فضای ورزشی آسیب هایی را به وجود می آورد که باعث چالش های اجتماعی می شود، بیان کرد: یکی از فضاهایی که همه به سلامت آن اهمیت می دهند، آموزش و پرورش است، چون مردم فرزندان خود را برای تربیت و آموزش در اختیار معلمان و فضاهای آموزشی قرار می دهند و به همین دلیل همه نهادها از آموزش و پرورش مراقبت می کنند. آیا ورزش را هم می توان در همین جایگاه قرار داد.

وی اظهار داشت: ما ورزش را هم پایه آموزش و پرورش باید بدانیم و عدم مراقبت در عرصه ورزش باعث چالش های امروز می شود. ورزش برای برخی از سودجویان آنقدر درآمد داشته که نمی توان آن ها را از این فضا دور کرد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با بیان اهمیت ورزش و نگاه مراقبتی از سلامت آن تاکید کرد: در کشور ما ورزش موضوع حاکمیتی است و همان قدر که موضوع آموزش و پرورش به دلیل بحث تربیتی مورد رسیدگی است همان اهمیت هم ورزش باید داشته باشد و از این بعد سرمایه گذاری در ورزش مهم است و بخش خصوصی باید بداند اگر در این زمینه وارد می شود موضوعات فرهنگی و تربیتی اهمیت بیشتری دارد.

احمدی با اشاره به اینکه اگر مدیران و مسئولان فعالیت لازم را انجام ندهند ورزش دچار عقب ماندگی جدی می شود، عنوان کرد: اگر هدف از مربیان از تربیت ورزشکاران تنها برای کسب مدال باشد در آینده بحث فرهنگی و اخلاقی از بین می رود و ما باید بدانیم ورزشکاران در دوره طولانی می توانند تاثیرات مثبت فرهنگی بگذارند و متاسفانه در برخی رشته ها شاهد این هستیم همان ورزشکاری که برای قهرمانی اش تشویق می شود به دلیل عدم تربیت اخلاقی به یک چالش جامعه تبدیل شده است.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دخالت تجارت و نگاه سودجویانه از ورزش و دخالت سیاست یکی از آفت هایی است که ورزش را از فرهنگ و اخلاق دور می کند و متاسفانه امروز ورزش ما از این جهت لطمه دیده است.

وی با اشاره به اینکه برخی افرادی که تبلیغ و سوء استفاده های ورزشی می کنند را نمی توان از این عرصه بیرون کرد، اظهار داشت: ورزش سمبل نظم و انضباط است و اگر کسی بخواهد در مورد سلامت روحی و فرهنگی صحبت کند اولین مثال را از ورزش می زند و نقش مربی نقش انسان سازی است و مربیان باید بدانند در ورزش زندگی را می توان به انسان ها آموزش داد.
ارسال نظرات