خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: یک استاد دانشگاه و کارشناس ارشد رسانه و ادیان در همایش بصیرت عاشورایی با عنوان از کربلا تا منا در امامزاده سید محمد(ع) مراغه گفت: حادثه منا کاملا عمدی برنامه ریزی شده و در آن آل سعود مسلمانان را عامدانه قتل عام کرد.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۰۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، علی اکبر رائفی پور، افزود: انتقال قدرت آل سعود از نسل حاضر به نسل سوم، کودتا علیه ملک سلیمان، پاسخی به شکت عربستان در سوریه و یمن، کشاندن ایران به پای جنگ، عدم حضور ایران در حج و ترس از ورود یمن به جنگ موشکی در عربستان از عمده دلایل رخ دادن این حادثه است.
وی اظهار کرد: در انتقال قدرت از نسل دوم به نسل سوم که طبق قانون عربستان فقط برادرهای فهد مانند ملک سلمان، ملک عبدالله و ملک نایف می توانند پادشاه بشوند که هم اکنون این برادرها به علت کهولت سن در حال اتمام هستند.
این استاد دانشگاه و کارشناس ارشد رسانه و ادیان ادامه داد: چون دموکراسی در عربستان وجود ندارد و حکومت پادشاهی بر آن حاکم است ملک سلمان برای این انتقال قرت ابتدا محمد ابن نایف را ولیعهد کرد سپس به بهانه اسعفای این شخص نوه برادر خود را در سمت ولیعهدی گمارد و پسر خود را جانشین وی کرد.
رائفی پور افزود: طبق قانون عربستان ولیعهد مسئول برگزاری حج بوده و اگر حادثه ای در آن رخ بدهد مسئولیت آن با ولیعهد بوده که این حادثه در راستای کنار گذاشتن آن و آوردن پسر خود طبق قانون به سمت ولیعهدی است تا بتواند با این کار انتقال قدرت را انجام دهد.
وی افزود: احتمال دیگری نیز این است که عربستان پاسخی به شکست خود در منطقه از جمله سوریه و یمن داده باشد تا به این بهانه بتواند قدرت خود را به رخ بکشد.
این استاد دانشگاه افزود: انتقام از ایران به علت حمایت از کشورهایی چون یمن و سوریه و صیهونیزم ستیزی یود که با این کار بتواند پای ایران را به ماجرا کشانده و جنگ خود را آغاز کند که این ایران در این اقدام هوشمندانه رقتار کرد.
ورائفی پور افزود: عدم حضور ایران در حج و کمرنگ شدن آن دیگر علت هایی است که می تواند عمدی بودن این اتاق را اثبات کند چراکه اگر خود ایرانیان حضور خود را مناسک حج کمرنگ کنند عربستان با خیالی راحت سیاست های خود علیه ایران و شیعیان ادامه می دهد.
وی افزود: حادثه منا از این جهت ها تا حدودی قابل پیش بینی بوده که دل همه آزادگان جهان را لرزاند و متاسفانه آنچه که باید در دنیا اطلاع می شد انجام نگرفت.
وی ادامه داد: عربستان در دهه 90 میلیادی تجربه این چنینی را در کشتار یک هزار و 400 نفر از مسلمانان داشته و در این راستا این حادثه را توطئه چینی کرد.
رائفی پور گفت: طبق گفته شاهدان عینی این حادثه و اسناد پخش شده در شبکه های تلوزیون از جمله الجزیره این اتفاق ساعت هفت و نیم صبح رخ داده اما آمبولانس ها و کمک های امدادی ساعت 11 و نیم به محل حادثه می رسند که وقفه چهار ساعته در امداد رسانی مهمترین علت بر عمدی بودن این حادثه است.
وی افزود: رژیم آل سعود در این جریان به دنبال قربانی دادن به شیطان طبق فراماسونوری ها بود که در این فرقه باطل اشخاصی که خداپرست هستند را قربانی شیطان می کنند.
رائفی پور گفت: به گفته یکی از دوستانم که در حج شاهد این اتفاق بود و گفته که من خودم تلزی(باز و بسته کردن دهان ماهی وقتی از آب بیرون می آید) را دیدم که چهار لایه آدم روی هم در حال جان دادن بودند.
وی گفت: عربستان تدبیری برای کشتار مسلمانان انجام داد که در این حادثه برنامه ریزی آنها برای کشتار اینگونه مشخص می شود که وقتی ازدحام مردم بیشتر می شود با تعرق آنها هوا شرجی دی اکسید کربن به اندازه قطر یک متر بالای سر افراد تشکیل می شود.
رائفی پور افزود: به عبارتی پدیده گلخانه ای در این حالت تشکیل و موجب حفه شدن مردم از تشنگی، تعرق و دمای خارج از حد توان مردم می شود.

ارسال نظرات