مدیرکل حج و زیارت استان لرستان گفت: پیکر 4 تن دیگر از جان‌باختگان حادثه مِنا در استان لرستان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۶۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،محمد خسروی اظهار داشت: پیکر سه تن دیگر جان‌باختگان لرستانی حادثه منا به کشور وارد و نیمه‌شب گذشته به استان لرستان منتقل شدند.

وی افزود: پیکر پرویز حبیبی از شهرستان ازنا، مصطفی تودویی از الیگودرز و پیکر محمد موسی کرمی از شهرستان بروجرد برای تشییع و خاکسپاری به لرستان منتقل شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: پیکر غضنفر بشیری گودرزی یکی از جان‌باختگان شهرستان بروجرد که در این حادثه کشته شد روز یکشنبه شناسایی و هم‌زمان با پیکر سه تن دیگری که به استان واردشده، روز چهارشنبه تشییع و خاکسپاری می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های انجام‌گرفته فرمانداری هر شهرستان پیکر این چهار جان‌باخته طی یک مراسم و با حضور مردم تشییع و خاک‌سپاری می‌شوند.

خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش نفر از حجاج لرستانی جزء مفقودان این حادثه هستند، تصریح کرد: محمدعلی پناهی، جواد چکشی، فتح‌الله گودرزی، علی زرگرانی، ابوالقاسم خلیلی و علیرضا بنیادی جزء مفقودان این حادثه هستند.

وی گفت: 40 پیکر مجهول الهویه حادثه منا در محل پزشکی قانونی تهران وجود دارد که ابتدا برای شناسایی، تصاویر این جان‌باختگان از طریق پزشکی قانونی به استان‌های کشور ارسال و در صورت شناسایی به خانواده آن‌ها تحویل داده می‌شود و در مرحله بعد اگر پیکر این افراد شناسایی نشد خانواده مفقودان برای شناسایی در محل پزشکی قانونی حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان اظهار داشت: در صورتی‌که پیکر این جان‌باختگان حضوری نیز شناسایی نشد در مرحله بعد برای تشخصی هویت از آزمایش DNE استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان عربستان پیکر هزار و 400 نفر از جان‌باختگان این حادثه را در مکه دفن کرده‌اند، افزود: آنها قبل از دفن این اجساد نمونه‌ای از اثرانگشت جان‌باختگان را جمع‌آوری‌ کرده‌اند.

خسروی عنوان کرد: برای شناسایی مفقودان به‌صورت هماهنگ در سطح کشور و استان نمونه اثرانگشت جمع‌آوری و به تشخص هویت آگاهی تحویل داده‌ شده تا با اثرانگشت‌هایی که در عربستان گرفته‌ شده تطبیق داده و سرنوشت این حجاج مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 65 حجاج ایرانی جزء مفقودان حادثه منا هستند، گفت: سرنوشت حجاجی ایرانی که در این حادثه مفقودشده‌اند برای جمهوری اسلامی ایران مهم است بنابر این در صورتی‌که سرنوشت این حجاج معلوم نشود کشور عربستان باید به دولت ایران پاسخ‌گو باشد.

ارسال نظرات