فرماندار بهاباد با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورا گفت: برنامه دشمن ایجاد اختلاف، انحراف و بدعت در اعتقادات دینی به ویژه عزاداری ها می باشد.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۷۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی مناسبت های مذهبی شهرستان بهاباد با محوریت ماه محرم و با حضور فرماندار، امام جمعه، بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات فرهنگی و نمایندگان مداحان و هیأت های مذهبی در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه با تسلیت فرارسید ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورا گفت: برنامه دشمن ایجاد اختلاف، انحراف و بدعت در اعتقادات دینی به ویژه عزاداری ها می باشد.

"عباس اقبال" با اشاره به نقش بسیار مهم سازمان تبلیغات اسلامی در نظارت بر عملکرد مداحان و هیأت های مذهبی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی باید روحانیون و هیئت های مذهبی را نسبت به اینگونه مسائل توجیه کند.

وی تأکید کرد: هیئت ها و دسته های عزاداری باید با حفظ منزلت و شأن سرور و سالار شهیدان و رعایت مسائل فرهنگی، بدون هیچگونه حاشیه ای، مراسمات عزاداری را برگزار نمایند.

امام جمعه بهاباد هم در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، هدیه الهی است که با خون مقدس شهدا و پیروان حضرت اباعبدالحسین(ع) به وجود آمده است گفت: این نظام اسلامی مورد هدف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده است که محقق گردیده است.

"حجت الاسلام سیف ا... دهقانی" ادامه داد: این انقلاب برای اینکه ادامه داشته باشد باید پرداختن به واقعیت های عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت، مورد توجه مداحان باشد تا بتواند ارتباط مؤثری بین نسل امروز و عاشورا برقرار کند.

در ادامه جلسه نقاط ضعف و قوت برنامه های محرم سال گذشته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و جهت ساماندهی هیئت های مذهبی و هماهنگی بیشتر جهت اجرای بهتر برنامه ها تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

شایان ذکر است محل تجمع هیئت های مذهبی برای اقامه نماز ظهر عاشورا "مقبره علامه آخوند ملاعبدا... بهابادی" می باشد.

 

ارسال نظرات