خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجادقزوین اعلام کرد:
مسئول نمایندگی ولی وفقیه ناحیه امام سجاد(ع) استان قزوین اعلام کرد: همزمان با ایام ماه محرم همایش روضه خوانی در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۸۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

 کربلاو عاشورا منظومه ی ایمان ،پاکی و پاکبازی است در این منظومه ستارگانی درخشیدند که تا ابدیت به مسافران جاده حقیقت ،گرمی و روشنی می بخشدند و می آموزند این یاران ستوده و عاشق در عطش و شماتت و شقاوت ایستادند و بی نشان از ترس ،تزلزل ،تردید و توجیه ،خون رگ هایشان را به آبیاری درخت فضیلت و عدالت گشودند.

حجت السلام حسین عدالتی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم از توفیقات  خداوند متعالی به بندگانش می باشد.

وی با بیان این نکته که اهل سنت روز عاشورا را سالگرد روزی می دانند که موسی دریای سرخ را شکافت و خودش و پیروانش از آن  عبور کردند بیان کرد: امام حسین(علیه السلام) و یاران با وفایش در واقعه کربلا در جنگ با لشکر عمر سعد کشته شدند و شیعیان این روز را سوگواری می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین ابراز کرد: بصیرت افزایی و آسیب شناسی و آسیب زدایی در جامعه از مهمترین برنامه های مداحان باید باشد چرا که مخاطبین آنها جوانان هستند.

عدالتی در ادامه به وظیفه مداحان در ایام محرم و صفر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مداحان در ایام محرم و صفر می‌توانندن با تریبونب که در اختیار دارند مردم جامعه را با الگو گیری از ائمه آگاه و بصیر نمایند.

این مسئول اضافه کرد: مداحان باید افکار تشییع خصوصا حامیان مظلومین را ترویج دهند تا هر ساله نیز این بصیرت افزایی نسبت به سال‌های قبل پور شورتر نمایان شود.

وی متذکر شد: دشمنان افکار جوانان انقلاب و اسلام  را نشانه گرفته‌اند که ما باید شهامت ائمه را در ذهن جوانان در این ایام متجلی کنیم، و هم چنین مداحان نیز می توانند با عمل و گفتار خوب در رابطه با آشنایی واقعه کربلا سبک زندگی امامان را برای جوانان الگو قرار دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین در پایان با بیان اینکه سپاه ناحیه امام سجاد در ایام محرم برنامه‌های متنوعی دارد، گفت: سپاه ناحیه امام سجاد(ع) به مانند سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها برنامه‌های در این ایام دارد، که برگزاری همایش روضه خوانی یکی از برنامه‌های این ناحیه است.

 

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها