معادن آینده دار ترین بخش اقتصاد

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ایران به دلیل برخورداری از منابع معدنی میتواند بخش مهم و عظیم در اقتصاد جهان را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۴۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، لطفعلی بخشی استاد دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص منابع معدنی و جایگزین آن با منابع نفتی اظهار داشت: به لحاظ اینکه ایران از کشورهایی است که از منابع معدنی غنی برخوردار است و نفت نیز جز ارشد این منابع محسوب میشود معدن می‌تواند مهمترین بخش اقتصاد در آینده باشد.

وی گفت: معادن می‌توانند آثار زیادی بر اقتصاد کشور از نظر اشتغال‌زایی در سطح کشور و عمران و آبادانی نقاط دور از دست کشور داشته باشد بعضی از صنایع وجود دارد که فقط در قسمت‌های خاصی متمرکز هستند ولی معادن این ویژگی را ندارد و در سطح کشور گسترده‌اند.

وی در پایان در خصوص جلوگیری از خام‌فروشی تصریح کرد: درصنایع و معادن می٬توان با ماشین آلات ساده و داخلی ارزش افزوده را بالا برد و میتوان با دراختیار قرار دادن تسهیلات به معادن کمک کرد تا آنان ابزار و ماشین آلات را خریداری کنند و با این روش علاوه بر افزایش سطح اشتغال ارزش افزوده معادن نیز بالا خواهد رفت و محصول فرآوری شده را به دنیا صادر خواهیم کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار