سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:
بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان کنترل و مهار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۶۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مشاهده نشدن لاشه های جدید کل و بز در طول دو هفته اخیر نشان از کنترل و مهار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان می باشد.

ناصر جعفری افزود: تلف نشدن کل و بزهای موجود در دربند ده بهار خرمنه سر شهرستان طارم طی دو هفته اخیر خبر از این می دهد که این بیماری کنترل و مهار شده است اما با این حال پایش ها توسط اکیپ های اداره کل به منظور کشف لاشه های احتمالی همچنان ادامه دارد تا در صورت مشاهده معدوم سازی شوند.

جعفری اظهار کرد: دستگاه های ذیربط از جمله محیط زیست، دامپزشکی و منابع طبیعی استان زنجان با مشاهده بیماری مشکوک به طاعون نشخوارکنندگان در میان کل و بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر زنجان، از همان روزهای نخست در کنترل و مهار این بیماری با جدیت ورود پیدا کردند تا این بیماری به دیگر مناطق استان سرایت نکند که خوشبختانه اقدامات انجام شده نیز بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در ادامه گفت: تعداد کشف لاشه کل و بزهای وحشی تلف شده ناشی از بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در زنجان از روز نهم شهریور تا دوازدهم مهر به 114 راس رسید.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: قبل از شیوع بیماری طاعون در زنجان قریب 200 راس کل و بز در دربند ده بهار زیست داشتند که متاسفانه در زمان شیوع این بیماری بیش از نیمی از آنها تلف شدند.

براساس آخرین سرشماری انجام شده در زمان حاضر قریب یک هزار راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم زیست می کنند.

ارسال نظرات