معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل:

آموزه های اخلاقی و پرورشی اساس سند تحول بنیادین دانش آموزان است

این سند به دنبال تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است که در آن مدیر باید تربیت مدار بوده و این امر یکی از سیاست های محوری وزارت خانه است که نیازمند مشارکت اولیا و دانش آموزان می باشد.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۷۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در همایش نوجوان، ایمنی و سلامت، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با سپاس از ارگان های تاثیرگذار گفت: از همکاری دستگاه های ذیربط که دغدغه تربیت فرزندان جامعه را دارند از جمله دانشگاه علوم پزشکی، ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی خرسندیم و امیدواریم تمامی این تلاش ها منجر به این شود که دانش آموزی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

محمود عباسی افزود: ما مدرسه ای می خواهیم که تجلی گاه حیات طیبه باشد و برای به فعلیت رساندن استعدادهای دانش آموزان هم در عرصه آموزشی و هم پرورشی کار کند.

وی اساس سند تحول بنیادین را آموزه های اخلاقی و پرورشی خواند و افزود: این سند به دنبال تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است که در آن مدیر باید تربیت مدار بوده و این امر یکی از سیاست های محوری وزارت خانه است که نیازمند مشارکت اولیا و دانش آموزان می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به زندگی نامه شهید سلیمانی شهید شاخص کشوری، دانش آموزان را به مطالعه زندگی و وصیت نامه این دانش آموز شهید ترغیب کرد و خاطر نشان ساخت: دستگاه های تبلیغاتی دشمن روی جوان های ما در عرصه نرم افزاری کار می کند و با تبلیغ سلفی گری و اسلام افراطی سعی در جذب لایه های جوان ماست که به دلیل روشنگری های مکتب تشیع این امر اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین در این همایش دکتر علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سرافرازی کشور ما در گرو سلامت فکر و روان شما دانش آموزان است و وجود شهدایی چون شهید شهریاری باید الگویی برای شما در ساختن کشور نمونه باشد.

همچنین فرماندهی انتظامی استان نیز با تاکید بر ضرورت حفظ نشاط و شادابی در جوانان خواستار کاهش فاصله بین فرزندان و والدین شد و گفت: وجود رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان نشان از عدم استفاده آنان از تجربیات ارزنده والدین است و یکی از راه های کاهش اشتباهات سنجش صحیح رفتار و کردار خود ماست.

صالحی افزود: با نگاه به زندگی و سرگذشت این شهیدان می بینیم که همه آنها اهل خیرات و نماز بودند

ارسال نظرات
آخرین اخبار