اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی حاجی آباد به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس

بیش از 70 دانش‌آموز پسر از سراسر شهرستان حاجی آباد در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۸۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، بیش از 70 نفر از دانش‌آموزان پسر سراسر شهرستان حاجی آباد در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

مراسم بدرقه این دانش‌آموزان با سخنرانی فرمانده سپاه شهرستان و با حضور ریاست آموزش پرورش و جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه همچنین جمعی از مدیران و معلمان آموزش و پرورش در امام زاده سید محمد(ع) شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه حاجی آباد گفت: این دانش‌آموزان توسط دو اتوبوس به مدت پنچ روز از مناطق عملیاتی جنوب از قبیل اروند، شلمچه، عملیات رمضان، دهلاویه، هویزه و همچنین از رزمایش تدارک دیده شده بازدید می‌کنند.

سرگرد امیری کیا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس است.

وی در ادامه افزود: حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی آنان با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

ریاست آموزش و پرورش شهرستان در ادامه این مراسم اظهار داشت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در واقع خط بطلانی بر توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و یکی از برنامه‌های فرهنگی عمیق و تأثیر‌گذار است.

مهدی سالاری با اشاره به اهمیت فرهنگی اردوهای راهیان نور گفت: دانش آموزان با حضور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس موقعیت ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان و مردم غیور این سرزمین را با چشم خود می بینید و با وجود خود حس می کنند که چگونه یک ملت در برابر ابرقدرت های غرب و شرق ایستادگی کرد.

سالاری با بیان اینکه رزمندگان اسلام با پیروی از امام(ره) از دین، کیان، آب و خاکش مردانه دفاع کردند افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن حماسه رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس با حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور صورت می گیرد و معنویت دانش آموزان بیشتر تقویت می شود.

اولین مرحله اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور مدارس آموزش و پرورش حاجی آباد با اعزام 79 نفر از دانش آموزان پسر پایه دوم مدارس متوسطه در قالب 2 اتوبوس و با حضور 5 مربی و 2 سرپرست از و 2 امدادگر و یک روحانی اغاز شد و دانش آموزان از مقابل مسجد جامع تا امام زاده سید محمد(ع) شهرستان را راهپیمایی کردند و از محل امامزاده گان سید محمد و سید نظام الدین (ع) اعزام شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار