خبرهای داغ:
با حمایت بسیج و برای نخستین بار صورت گرفت؛

بهره برداری از طرح اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در کازرون

سرهنگ شرفی گفت: ایجاد اشتغال پایدار و نیاز به سرمایه کم در ابتدای راه از ویژگی طرح های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۹۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، فرمانده سپاه کازرون و جمعی از مسئولان و روسای ادارات از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان کازرون بازدید نموده و از نزدیک با پتانسیل های موجود در این طرح ها آشنا شدند.

مسئولان شهرستان کازرون در این بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی قزل آلا که برای نخستین بار در شهرستان کازرون اجرا شده و طرح تولیدی کفش دیدن نمودند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی در حاشیه بازدید از طرح اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی قزل آلا گفت: هدف از این بازدیدها ایجاد همدلی و هماهنگی میان مسئولین شهرستان در جهت اشتغال زایی پایدار است.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پرورش ماهی قزل آلا برای نخستین بار در شهرستان کازرون، گفت: طرح پرورش ماهی قزل آلا تحت نظارت مرکز رشد خلاقیت و فناوری شهید پیرویان کازرون مراحل مطالعاتی خود را از یک سال قبل آغاز کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای این طرح در استخر پرورش ماهی اردوگاه 1100 شهید ناحیه مقاومت بسیج کازرون، گفت: در ابتدا سوالاتی در خصوص موفقیت آمیز بودن پرورش قزل آلا که یک ماهی سردآبی است وجود داشت اما اکنون به عنوان تجربه ای موفق قابل ارائه و گسترش در تمامی باغات امامزاده سیدحسین (ع) است و اشتغال و درآمد خوبی هم ایجاد خواهد کرد.

سرهنگ شرفی در ادامه صحبت هایش به ماهی قزل آلای «رنگین کمان» اشاره و خاطرنشان نمود: از خصوصیات این ماهی، سازش آن با شرایط پرورش متراکم است و از طرف دیگر این ماهی در انتخاب غذا زیاد سختگیر نیست و از سرعت رشد خوبی نیز برخوردار است.

سرهنگ شرفی به برنامه ریزی برای پرورش ماهی کپور در آینده نزدیک نیز اشاره نمود و افزود: با توجه به همه چیز خوار بودن کپور و زمینه مناسب پرورش این ماهی که تا 30 کیلوگرم هم می تواند رشد کند، قصد داریم در آینده نزدیک پرورش ماهی کپور را دستور کار قرار دهیم.

فرمانده سپاه کازرون در حاشیه بازدید از تولیدی کشف «آل یاسین» نیز گفت: تولیدی کفش «آل یاسین» به همت جمعی از بسیجیان راه اندازی شده و اکنون برای 11 نفر بطور مستقیم ایجاد شغل کرده است.

وی افزود: طی صحبتی که با مسئولان این تولیدی داشتیم بنا شد با تخصیص وام از محل وام های اقتصاد مقاومتی سپاه و واگذاری مکانی مناسب برای گسترش کار زمینه جذب نیرو تا حداقل 50 نفر فراهم شود.

سرهنگ شرفی در پایان با اشاره به موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: ایجاد اشتغال پایدار و نیاز به سرمایه کم در ابتدای راه از ویژگی طرح های اقتصاد مقاومتی است و دیگر جوانان با الگوگیری از این طرح ها می توانند با قدری تامل و انتخاب عرصه ای مناسب وارد بازار کار و تولید شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار