یک کارشناس سیاسی:

برخی عناصر داخلی با بیان عباراتی راه نفوذ دشمن را باز می‌ کنند/ بسیج روشنگری کند

یک تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: بسیج بعنوان بازوی ولایت می تواند با روشنگری، آگاهی بخشی، تبیین مواضع ولایت و مطالبه از مسئولین برای تحقق گفتمان ولایت راه نفوذ دشمن را ببندد.
کد خبر: ۸۵۸۰۸۸۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
سید جلال امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به اینکه یکی از عرصه های تهدید دشمن، نفوذ در کشور است بیان داشت: این نفوذ از طرق مختلف نظیر دخالت در محاسبات مسئولان و به اشتباه انداختن آنان در اداره امور کشور است.

وی ادامه داد: دشمن لزوم وابستگی را بعنوان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و تحریم می داند و درصدد است این را به مسئولان ما القا کند و همچنین به دنبال دستکاری افکار مردم و تغییر باورها و اعتقادات آنان است.

امینی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از راه های نفوذ دشمن، مدیریت متولیان امور کشور در میدانی است که خود دشمن طراحی کرده است بعنوان مثال خانمی با شبکه BBC مصاحبه می کند که مبنی بر اینکه برجام اهرمی است دست یک حزب در مقابل حزب دیگر در انتخابات آتی.

این کارشناس سیاسی، بزرگنمایی مشکلات کشور را راه دیگر نفوذ دشمن عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی عناصر داخلی با بکار بردن عباراتی چون" خزانه خالی است"، " برد موشک اقتدار نمی آورد" و یا " ما فقط بلدیم آبگوشت قرمه سبزی درست کنیم"؛ راه نفوذ دشمن را در این عرصه فراهم می کنند و در حقیقت بکار بردن این الفاظ میدان دادن به دشمن است.

وی با اشاره به نفوذ دشمن از طریق تصمیم گیران نظام تاکید داشت: برخی از مسئولین در عرصه تصمیم گیری بایستی نسبت به حلقه اطراف و مشاوران خود دقت داشته باشند چرا که برخی از همین مشاوران به دنبال ایجاد تغییر در مسیر نظام هستند.

امینی، نقش بسیج در قبال عدم نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن را بسیار موثر عنوان کرد و افزود: بسیج همانطور که از اسمش پیداست یعنی آمادگی برای دفاع از دستاوردهای انقلاب و مقابله با هر گونه توطئه دشمن و از شاخصه های این نیروی قدرتمند مردمی ولایتمداری و دشمن شناسی است.

وی اظهار داشت: بسیج بعنوان بازوی ولایت می تواند با روشنگری، آگاهی بخشی، تبیین مواضع ولایت و مطالبه از مسئولین برای تحقق گفتمان ولایت، در جلوگیری از نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن از طریق برجام ممانعت کند و هم اکنون نیز در ایفای این نقش فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار