به‌منظور خدمات‌رسانی شایسته و موثر به عزاداران حسینی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان پارس‌آباد باید ساماندهی شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۸۸۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس‌آباد، با موضوع فرهنگسازی مناسب در آداب عزاداری ماه محرم و تعزیه‌خوانی اظهار داشت:‌ مکتب حسینی بزرگترین کلاس درس برای ملت آگاه جهان است.

وی تاکید بر درس گرفتن از مکتب حسینی و استفاده از فرصت ماه‌های محرم و صفر برای افزایش سطح آگاهی‌ها و الهام گرفتن از حماسه بزرگ عاشورایی در مراحل زندگی تصریح کرد: باید مومنان تلاش کنند تا از فضیلت‌های این ماه بزرگ به شایستگی بهره‌مند شوند.

رشادی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی و جلوگیری از بدعت‌گذاری‌ها در مراسم‌ها و عزاداری‌های این ماه گفت: در این زمینه مداحان و سخنرانان نقش و تاثیر بسزایی دارند و در انتخاب اشعار و مرثیه‌ها باید به این اصل توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و نحوه مدیریت دستجات عزاداری بیان کرد: رعایت بهداشت و صلاحیت‌های افرادی که در ایستگاه‌های صلواتی مشغول خدمت به مردم هستند و آموزش این افراد برای هماهنگی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات و حفظ فواصل و ایستگاه‌ها و شرایط و موازینی باید رعایت شود.

وی حفظ وحدت و یکپارچگی را از موارد مهم و ضروری دانست و افزود: باید در کنار تقویت وحدت و انسجام در دستجات عزاداری فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) برای مردم شهرستان تبیین و تشریح شود و این امر جزو اولویت‌های عزاداری در شهرستان باشد.

در این جلسه مصوب شد متقاضیان ایجاد ایستگاه صلواتی با هماهنگی هئیت امنای مساجد برای درخواست مجوز به ادارت مربوطه مراجعه کنند و نیز پیشنهاد شد که مراسم تجمع بزرگ دستجات عزاداری در یک روز مشخص و در یک مکان مشخص با تمهیدات و مقدمات لازم انجام شود. تا با نشان دادن وحدت دستجات مردم از ظرفیت‌های موجود در دستجات مختلف در راستای عزاداری بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات