جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: همه ما در هر جایگاه و مقامی که هستیم باید در راستای ترویج معروفات و مقابله با منکرات در جامعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۰۹۲۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کردستان، محمود الله‌مرادی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر تعیین شده و هر ساله همزمان با این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح کشور و استان برگزار می‌شود.

وی امام حسین(ع) را بزرگترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: امام حسین(ع) مهم‌ترین هدف خود از نهضت عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در دین جدش بیان می‌‌کند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: در شرایطی که منکرات فضای جامعه را پر کرده بوده امام حسین(ع) قیام برای مقابله با این کجروی‌ها و انحرافات را ضروری دانست و در مسیر تحقق این مهم نیز خون پاک خود و 72 تن از یارانش را فدا کرد.

الله‌مرادی افزود: این امام همام با این حرکت و قیام بزرگ خود تلاش کرد انحرافاتی را که در اسلام از سوی سردمداران فاسد حکومت آن زمان پیاده شده بود را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم همان شرایط به واسطه برخی گروهک‌های تکفیری همچون داعش و غیره که از سوی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به این دین الهی تشکیل و حمایت می‌شوند وجود دارد.

الله‌مرادی گفت: گروهک‌های تکفیری در واقع دست‌نشانده استکبار هستند که سعی دارند با نشان دادن چهره خشن و غیره واقعی از اسلام مانع از گسترش این دین الهی شوند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: امروز گروهک‌های تکفیری به نام اسلام تیشه به ریشه این دین می‌زنند و برای مقابله با این هجمه گسترده به خون‌های پاکی همچون سردار شهید حسین همدانی برای بازگرداندن دستورات الهی و جلوگیری از بروز انحراف در دین پیامبر نیاز است.

الله‌مرادی افزود: باید این خون‌ها به زمین ریخته شود تا بساط ظلم و ستم و جریانات تندرو از میان برداشته شود و اسلام در مسیر واقعی خود که همان اسلام ناب محمدی است، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حرکت اسلام در مسیر وعده الهی است که قطعا محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز این تفاله‌های دست‌نشانده استکبار در پوشش داعش و طالبان، سلفی و وهابی و غیره سعی دارند با مشغول کردن مسلمانان و ایجاد نفاق و تفرقه در بین آنان بستر دستیابی به اهداف شوم خود را که ضربه زدن به پیکر اسلام و ترویج ضد ارزش‌ها در جوامع اسلامی است تحقق بخشند.

وی تصریح کرد: با بررسی اتفاقاتی که در کشورهای مسلمان همچون، لیبی، عراق، سوریه و در حج ابراهیمی امسال در سرزمین وحی افتاد براحتی می‌توان دستان پشت پرده و اهداف و راهبردهای تعریف شده این جریانان را درک کرد که جلوگیری از ترویج دین اسلام و ایجاد رعب و وحشت از حضور در مناسک حج در بین مسلمانان است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: اگر عصر امروز را با دوران امام حسین(ع) مقایسه کنیم به خوبی می‌توان دریافت که دشمنان با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود می‌خواهند دین اسلام را در قالب نکات نقطه مقابل این دین به نمایش بگذارند.

الله‌مرادی با بیان اینکه جلوه‌ای که امروز داعش و سایر گروه‌های تکفیری از دین اسلام به نمایش گذاشته‌اند خلاف مسیر تعریف شده پیامبر مکرم اسلام است، اظهار کرد: قرارگیری مذاهب اسلامی در مقابل هم و ایجاد شکاف در بین مسلمانان مهم‌ترین هدف استکبار از تشکیل و حمایت از داعش است.

وی افزود: مقابله با این هجمه گسترده دشمنان که رهبر فرزانه انقلاب آن را سال‌ها پیش به عنوان شبیخون فرهنگی گوشزد کردند و برخی‌ها در مقابل این هشدار جبهه گرفتند، نیاز به مشارکت همگانی است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان داشت: همه ما در هر جایگاه و مقامی که هستیم باید در راستای ترویج معروفات و مقابله با منکرات در جامعه تلاش کنیم.

الله‌مرادی با بیان اینکه هدف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در راستای انجام رسالت‌ها در این حوزه 100 درصد ایجابی و معتقدی به کارهای سلبی نداریم، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که امر به معروف و نهی از منکر به حوزه حجاب خلاصه نمی‌شود و باید دایره این فریضه الهی را گسترش داد و به یک موضوع خاص خلاصه نکرد.

وی تصریح کرد: ترویج و توسعه بیش از پیش این فریضتین الهی از مهم‌ترین رسالت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و معتقدیم تحقق این مهم با چند نیروی انگشت شماری که در بدنه ستاد اقدامات اجرایی را انجام می‌دهند امکان پذیر نیست.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در پایان افزود: برای فراگیر شدن این واجب الهی آحاد مردم باید نقش‌آفرینی کنند چراکه مردم متولی اصلی این حوزه هستند.

ارسال نظرات