خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس در اختتامیه نمایش میدانی غدیر خم:
افرادی که مصداق های رهبری را جابجا و به تعبیر امروزی کار سیاسی کرده اند و امامان را از مرتبه و جایگاهی که خدا برای آنها تبیین کرده بود؛ پایین آوردند و حکام دیگر را منصوب کردند؛ همواره مورد لعن قرار می گیرند.
کد خبر: ۸۵۸۰۹۳۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس در  اختتامیه بازسازی نمایش میدانی غدیر خم ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل اجرایی این نمایش گفت: یکی از مواردی که در زیارت عاشورا زیاد به کار رفته است موضوع لعن و نفرین بر قاتلان امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه در زیارت عاشورا یازده مرتبه کلمه لعن به کار رفته است ادامه داد:

( وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَيَّةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ
و خدا لعنت کند خاندان زياد و خاندان مروان را و خدا لعنت کند بنى اميه را همگى و خدا لعنت کند فرزند مرجانه (ابن زياد) را )
فرمانده ناحیه مقاومت طبس افزود: همچنین در زیارت عاشورا می خوانیم (وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِكَ، خدا لعنت کند عمر بن سعد و شمر را و خدا لعنت کند مردمى را که اسبها را زين کردند و دهنه زدند و به راه افتادند براى پيكار با تو)

بنیانگذاران ظلم و جور کار خود را از جنگ نرم شروع کردند

صادق احمدی خاطرنشان کرد: در یک بررسی اجمالی متوجه می شویم که سه گروه اصلی مورد لعن و نفرین قرار گرفته اند گروه اول بنیان گذاران ظلم و جور که کارخود را در قالب جنگ نرم بعد از واقعه تاریخی غدیر خم جهت تغییر باورهای مردم شروع کردند. (جنگ نرم)

کسانی که مصداق های رهبری را تغییر می دادند مورد لعن قرار می گیرند
وی افزود: گروه دوم افرادی که مصداق های رهبری را جابجا کرده اند و به تعبیر امروزی کار سیاسی کرده اند کسانی که امامان را از مرتبه و جایگاهی که خدا برای آنها تبیین کرده بود پایین آوردند و حکام دیگر را منصوب کردند. (جنگ نیمه سخت)


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت : گروه سوم کسانی هستند که در صحنه کربلا با امام حسین درگیر جنگ شدند که در راس آنها یزید بود و در ادامه آن دو گروه فرعی که در جنگ سخت همکاری کرده اند مانند فرماندهان جنگ شمر و عمرسعد بودند. (جنگ سخت) .

وی ادامه داد: گروه آخر گروه پیاده نظام شامل افرادی که یا خودشان در لشکر وجود داشته اند یا کمک مالی و امکاناتی کرده اند و در یک جمع بندی متوجه می شویم افرادی که بنیانگذار ظلم و جور و انحراف بوده اند کسانی هستند که با جنگ نرم کار خود را آغاز کرده اند.

وی تاکید کرد: این وظیفه ما را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در شرایط امروزی برای مقابله و شناخت جنگ نرم مشکل می کند.

گفتنی است، در پایان مراسم از تمامی هنروران و مجریان این نمایش میدانی با هدایایی تقدیر به عمل آمد و همه حضار به صرف شام پذیرایی شدند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها