فرماندار بافق در ستاد اقامه نماز این شهرستان خواستار پوشش تصويري نماز ظهر عاشوراي بافق بصورت مستقيم توسط صدا و سيما شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۹۶۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: با حضور مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان، امام جمعه، فرماندار بافق و اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان بافق در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه در ابتدا ضمن ابراز خرسندی و مطلوب خواندن اقامه نماز در مساجد و ادارات سطح شهر خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های صدا و سیما در ایام محرم پوشش برنامه دینی و مذهبی است لذا می طلبد صداو سیما نماز ظهر عاشورای بافق را که با حضور جمع کثیری از مردم و عزاداران برگزار میشود انعکاس دهد.

فرماندار بافق با اشاره به حضور گسترده جوانان در نماز جماعت مساجد سطح شهرستان گفت: الحمدالله حضور جوانان در اقامه نماز جماعت بی نظیر است و این عمل و رفتار برگرفته از توجه خانواده، جامعه و مسئولین به امر نماز و مسائل اعتقادی و دینی مردم دارالشجاعه است.

سید مهدی طلایی مقدم ضمن تاکید بر تشویق، ترویج و انعکاس حضور جوانان در نماز جماعت خواستار انعکاس ویژه این ویژگی در استان شد .

وی از نماز ظهر عاشورا در شهرستان به عنوان اقامه یک فریضه الهی و کم نظیر در استان یزد یاد کرد و افزود: انتظار می رود مسئولان اجرایی با همکاری و همراهی نسبت به ثبت ملی این فریضه و برنامه فرهنگی اقدام کنند و هر ساله از طریق صدا و سیما و شبکه های سراسری پخش شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به کیفیت و کمیت اقامه نماز جماعت در شهرستان بافق گفت: اقامه نماز جماعت در شهرستان بافق کم نظیر است و معتقدیم فرهنگ اقامه نماز جماعت در بافق حفظ شده است.

حجت الاسلام علی حبیبیان با تاکید بر اقامه نماز به صورت جماعت در اکثر مساجد، ادارات و نهادهای شهرستان بافق گفت: نظر به سفارش علما و بزرگان دین برای اقامه نماز جماعت، ارزش این موضوع را می رساند و می بایست این مهم در مدارس، مساجد و ادارات بصورت جماعت و گسترده برگزار شود.

وی با اشاره به حلول ماه محرم و صفر از ارگانها و نهادهای زیربط خواست با همفکری و هم اندیشی تدبیر اندیشه شود تا هیاتهای عزاداری قبل از عزاداری به اقامه نماز جماعت در مساجد و تکایا اقدام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد در ادامه با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و اینکه اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرستان بافق با شور و حال وصف ناپذیری برگزار می شود، خاطر نشان کرد: می بایست به منظور تثبیت نماز ظهر عاشورا و تحکیم ستون دین این مراسم در سطح استان و کشور به عنوان نمونه از طریق صداو سیما معرفی شود.

در پایان این نشست پس از تبادل نظر و پیشنهادات اعضا مقرر شد ستاد اقامه نماز استان با همکاری و هماهنگی صدا و سیمای مرکز یزد نسبت به پخش مستقیم نماز ظهر عاشورا از شبکه های سیما اقدامات لازم را بعمل آورند و اصحاب رسانه و مطبوعات نیز از طریق سایت های خبری و مطبوعات نسبت به پوشش و انتشار این عمل دینی اقدام کنند.

ارسال نظرات