به منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری هیچ‌گونه مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان اردبیل صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۱۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، در جلسه مبارزه با پدیده زمین‌خواری در استان اردبیل اظهار داشت: مبارزه با زمین‌خواری از جمله اولویت‌های مسئولان استان در رابطه با اراضی منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی است که در این راستا هیچ‌گونه مجوزی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان اردبیل صادر نمی‌شود.

وی گفت: مردم استان اردبیل باید از خرید و فروش زمین‌های کشاورزی که به صورت کامل تعیین تکلیف نشدند، خود داری کنند چرا که برخی افراد سودجو با دادن وعده‌های غیر واقعی سعی در فروش این اراضی با نام زمین تغییر کاربری شده هستند که قطعا با این افراد برخورد می‌شود.

استاندار اردبیل با توجه به پیشنهاد اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر توقف ارائه خدمات به تعاونی‌های مسکن ادارات کل استان که قبلا اقدام به واگذاری زمین به اعضای تحت پوشش خود کردند، افزود: بنده نیز با این پیشنهاد موافقم و اعضاء و تصمیم گیرندگان این گونه تعاونی‌ها باید در نظر داشته باشند که تغییر کاربری اراضی کشاورزی خلاف قانون بوده و به هیچ عنوان مجوزی در این زمینه صادر نمی‌شود.

خدابخش تصریح کرد: باید گزارش دقیقی از وضعیت ثبتی زمین‌های تملک شده در استان اردبیل توسط برخی شرکت‌های تعاونی مسکن اعلام شود تا مجوز کاربری این زمین‌ها بررسی شود.

ارسال نظرات