خبرهای داغ:
مجلس بزرگداشت سردار شهید حسین همدانی با حضور نمایندگان مراجع تقلید و مسئولین سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و سپاه همدان در دفتر آیت الله حسین نوری همدانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۷۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجلس بزرگداشت سردار شهید حسین همدانی ظهر امروز در دفتر آیت الله حسین نوری همدانی و با حضور آیت‌الله مقتدایی، آیت الله سعیدی، آیت الله ممدوحی، نمایندگان آیت الله علوی گرگانی و آیت الله حکیم، مسئولان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و سپاه همدان، مسئولان استانداری، بنیاد شهید و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در این مراسم گفت: سردار همدانی از مبارزان پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز نقش موثری در تشکیل سپاه پاسداران داشت.

وی با اشاره به فرماندهی آمیخته با تواضع و قاطعیت او در دوران دفاع مقدس گفت: این سردار سرافراز در کنار حاج احمد متوسلیان تشکیل لشکر27محمد رسول الله را به طور جدی پیگیری می‌کرد و جایگاه برجسته‌ای در جنگ‌های کردستان داشت.

ذوالنور با بیان اینکه سردار همدانی ویژگی‌های منحصر به فردی داشت اظهار کرد: این شهید بزرگوار اهل عرفان و خلوت با خدا بود و بسیار قاطع و قوی عمل می‌کرد.

سردار حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود که از سال 1359 در جنگ ایران و عراق شرکت داشت وی از همان دوران به دلیل رشادت و شجاعتی که داشت مسئولیت‌های نظامی خاصی را عهده‌دار شد.

فرماندهی منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه کرمانشاه، فرماندهی لشکر انصارالحسین همدان، جانشین قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران از جمله مسئولیت‌های نظامی این سردار شهید است.

سردار همدانی 16 مهر ماه سال جاری حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب در سوریه به شهادت رسید.



ارسال نظرات