رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از بسته‌بندی نامناسب مرغ در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مرغ‌ها در کشور ما بسته‌بندی مناسبی ندارند و این در حالی است که همین موضوع از فاکتورهای مهم صادرات مرغ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۷۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
  به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی یوسف‌خانی رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما وزن‌هایی که روی بسته‌بندی مرغ درج می‌شود دقیق نیست و این در حالی است که مرغ‌های بسته‌بندی که از کشورهای ترکیه یا برزیل وارد می‌شود دارای بسته‌بندی شکیل‌تری بوده و وزن دقیق‌ روی آن ها درج می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار صادراتی در این بخش با مشکلات و چالش های زیادی مواجه است که باید برطرف شود، گفت: حدود 10 درصد مرغ‌های تولیدی به عراق و افغانستان صادر می‌شود که هرچقدر این میزان افزایش یابد، به مازاد تولید کمک کرده و از طرفی اشتغال‌زایی نیز خواهد داشت.

کاهش 300تومانی قیمت‌ مرغ در مقایسه با هفته گذشته

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی همچنین با بیان اینکه میزان مصرف مرغ درمقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است گفت: قیمت‌ مرغ در مقایسه با هفته گذشته حدود 300 تومان کاهش داشته است.

وی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها 6500 تومان، توزیع عمده 5950 تومان و در کشتارگاه 5850 تومان عرضه می‌شود و قیمت هر کیلو مرغ زنده نیز 4200تومان است.

کاهش مصرف مرغ در ایام محرم

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه در ایام محرم با توجه به این‌که در غذاهای نذری معمولا از گوشت گوساله وگوسفند استفاده می‌شود، میزان مصرف مرغ کمتر شده و به دنبال آن قیمت نیز کاهش می‌یابد، گفت: این روند معمولا تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.
منبع: مشرق
ارسال نظرات