مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد؛

برپايي تجمع بزرگ «لبيك يا حسين» در 7 امامزاده و بقعه متبركه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» یکی از ویژه برنامه های ماه محرم گفت: همزمان با دوم محرم و ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا، در 7 امامزاده و بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۹۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه از امروز اول محرم خبر داد و اظهار داشت: همه ساله طرح بصیرت عاشورایی از طرف اوقاف انجام می شود و هدفش برگزاری نیات محرم و صفر است.

واحدی با بیان اینکه قرارگاه حضرت سیدالشهداء (ع) با توجه به نزدیک شدن به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی و ایام ماه محرم الحرام در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تشکیل شده است، گفت: این قرارگاه تا پایان سوگواره بصیرت عاشورایی برقرار است و برنامه های شهرستان ها را مورد بررسی قرار می دهد.

وی تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» یکی از ویژه برنامه های ماه محرم عنوان کرد و افزود: همزمان با دوم محرم و ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا، در 7 امامزاده و بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در 8 مکان مذهبی در این استان برگزار خواهد شد.

واحدی، همایش احلی من العسل را یکی دیگر از ویژه برنامه را در طول این ماه برشمرد و گفت: این همایش توسط نوجوانان با هماهنگی آموزش و پرورش در قالب دسته‌جات در امامزاده اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ویژه برنامه ایام تاسوعا و عاشورا حسینی در 50 بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا می شود، اظهار کرد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 12 بقاع متبرکه اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 12 محرم همزمان با اسارت کاروان عاشوراییان، تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه خواهران در جوار یکی از امامزاده‌های سمنان برگزار می‌شود، گفت: خواهران در این روز در 12 بقعه متبرکه در تجمعی با حضرت زینب تجدید بیعت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، از حضور 61 مبلغ به استان خبر داد و افزود: در همین راستا 35 مبلغ بومی و 5 روحانی مستقر و 21 غیر بومی در امامزاده و بقاع متبرکه استان ضمن ایراد سخنرانی به شبهات مردم پاسخ می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه 15 خیمه معرفت در این ماه برپا می شود، بیان کرد: کارشناسان مذهبی در قالب احکام و مسائل شرعی و... به شبهات پاسخ می دهند.

واحدی با بیان اینکه در استان سمنان پنج هزار و 15 موقوفه وجود دارد، گفت: از این موقوفات 3هزار و 796 موقوفه متصرفی و بقیه آن غیر متصرفی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: دو هزار و 168 موقوفه مرتبط با عزاداری برای سید الشهدا است که در آن مراسم عزاداری برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار