بیانیه امام جمعه ابرکوه در آستانه ماه محرم:

امسال بوی محرم خیلی زود به مشام مسلمین و آزادیخواهان جهان رسید

امسال بوی محرم و غم جانکاه عطش و مظلومیت اهل بیت علیهم السلام زودتر، و از عید قربان به مشام مسلمین و آزادیخواهان جهان رسید؛ حادثه دلخراش منا که ناشی از بی کفایتی و خیانت آل یهود ‌سعودی بود امت اسلام را قبل از شروع ماه پیروزی خون بر شمشیر، سیاه پوش کرد و...
کد خبر: ۸۵۸۱۱۹۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در آستانه ی فرا رسیدن ماه محرم، حجت الاسلام حسینی بیانیه ای صادر نمود. متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«ان الحسين مصباح الهداء و سفينه النجاه»

به فرموده حضرت امام (ره)محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر؛ ماه شکوه حماسه و ایمان و افتخار و ایثار فرا میرسد.

ماهی که آشکار ترین آثارش زنده نگه داشتن اسلام است. نهضت جاوید عاشورا در دل خود بنيادهای فراوانی از كاركردهای بصيرتی و رفتاری و عقيدتی دارد. در این عصر که بشریت، بسیاری از مکاتب اعتقادی و فکری و بشری را تجربه کرده و به بطلان و اعوجاج آنها پی برده، بیش از پیش تشنه حقیقت ناب و فرهنگ غنی و انسان‌ساز عاشوراست. این انسانهای آزاده و حقیقتجو هستند که چون دل در گرو زندگی در پرتو معارف حقه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دارند باید با اعتقاد به وعده و سنت پایدار الهی، چشم‌انداز سیر و حرکت بشریت را با تجربه و روی آوری به مکتب اصیل و راستین اسلام ناب محمدی(ص) به بشریت بنمایانند.

امروز پرچمداران و طلایه داران متعهد فرهنگ عاشورا در جهان اسلام خصوصا ایران مقتدر اسلامی باید بیش از هر زمان دیگر با تکیه بر فرهنگ تولّی و محبت اهل بیت(ع)، اعتقادات و معیارهای اصیل دینی و عقلانی را با تقریب و وحدت همه مذاهب اسلامی اهتمام داده و با پرهیز از جریان های تفرقه‌انگیز و عناصر معبرگشا برای سلطه بیگانگان و استثمارگران با حضور یکپارچه در مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری سالار شهیدان،مواضع دینی، اعتقادی و سیاسی و انقلابی خویش را تحکیم بخشند.

با فرا رسيدن ايام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) فرصت‌های بسياری به صورت طبيعی به منصه‌ی ظهور می‌رسند. يكی از فرصت‌های طلايی ايام محرم و صفر حضور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان در حسينيه‌ها و مساجد و تكايا است. اگر اين فرصت طلايی توسط سخنرانان، مادحين و نوحه‌خوانان قدر دانسته شود و مفاهيم بلند سبك زندگی نبوی و ائمه اطهار (ع) با روشی زيبا و موثر منتقل گردد اثرات مثبت آن را در زندگی مردم به نظاره خواهيم نشست.

امسال بوی محرم و غم جانکاه عطش و مظلومیت اهل بیت علیهم السلام زودتر، و از عید قربان به مشام مسلمین و آزادیخواهان جهان رسید. حادثه دلخراش منا که ناشی از بی کفایتی و خیانت آل یهود ‌سعودی بود امت اسلام را قبل از شروع ماه پیروزی خون بر شمشیر، سیاه پوش کرد و حلقه جنایات دیکته شده از امریکا و اسرائیل علیه مسلمانان را پس از کشتار مسجد الحرام و حمله به مسجد الاقصی و کشتار نمازگزاران یمن ،در عید قربان تکمیل کرد.

این جنایت بزرگ و نابخشودنی یکبار دیگر نشان داد که رژیم بی ‌دین آل‌سعود صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد و امت اسلام باید دست این خاندان فاسد صهیونیستی را از سرزمین وحی کوتاه کنند. این نکته را نباید نادیده گرفت که ریشه تمامی این بدبختی‌ها شیطان بزرگ آمریکا ست. اگر حمایت های دائمی آمریکا از این رژیم دیکتاتور نبود و مردم عربستان اجازه داشتند آزادانه نظام مورد علاقه خود را، پای صندوق‌های رأی انتخاب کنند، حتی یک درصد هم احتمال حاکمیت این خاندان فاسد و بی‌کفایت بر مردم حجاز و وقوع چنین حوادث تلخی نمیرفت.

اینک ملت مسلمان،ایران و دارالعباده یزد و دارالسعاده ابرکوه در محرم امسال علاوه بر سوگواری در رثای شهدای تشنه لب صحرای نینوا،عزادار جانباختگان لب تشنه صحرای منا نیز هستند. این دو واقعه جانسوز را به محضر ولی الله الاعظم (عج) و نایب برحقش مقام عظمای ولایت و ملت شریف ایران عرض تسلیت و تعزیت داریم.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر،با عرض تسلیت پیشاپیش از عموم مومنین خصوصا هیات های محترم عزاداری در خواست دارم ضمن رعایت شئون و وقار عزاداری سالار شهیدان،از لحظات ایام عاشورا در تجلیل از ایثار خامس آل عبا و اصحاب گرامش استفاده کرده و با استفاده از مواعظ خطبا و گویندگان محترم یاد جانباختگان محرم کوی دوست خصوصا قاری برجسته قرآنی "مرحوم حاج حسن دانش" را گرامی دارند.

والحمد لله رب العالمین

سید ابراهیم حسینی

امام جمعه ابرکوه

19/7/94

ارسال نظرات
آخرین اخبار