به همت جهادگران بسیجی؛

امید در دل مردم محروم پاکوه زنده شد

گروه جهادی شهید یدالله فاطمی حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) گچساران با اقدام جهادی خود، امید را در دل مردم پاکوه زنده کردند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۲۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به گزارش بسیج از یاسوج در دنیای امروزی که پول معیار همه چیز برای مردم شده است، انسان‌هایی هستند که معیار ارزش را چیز دیگری می‌دانند، جوانانی که در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت به نیازمندان، خالصانه در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

جوانانی که خدمت به خلق خدا را به مادیات و لذت‌های دنیوی ترجیح داده و می‌خواهند نظاره‌گر آبادانی و پیشرفت چهارسوی کشور خود باشند و با کمک به نیازمندان فاصله میان غنی و فقیر را کاهش دهند تا همه مردم کشورمان با آرامش و نشاط کنار یکدیگر زندگی کنند.

اردوهای جهادی زمینه مناسبی برای انجام کارهای بزرگ در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت خالصانه به نیازمندان است که در این راستا بسیجیان در‌س‎های بزرگی چون عدالت‌گستری، ترویج جهاد و کمک به هم‌نوع، خودسازی و محرومیت‌زدایی را در این اردوها می‎آموزند.

وجود اینگونه اردوهای جهادی در دنیای مدرن امروزی که همواره رو به رشد و ترقی است می‌تواند فارغ از نگرش‌های امروزی نیز فکر و ذهن جوانان را به سمت‌ و سویی دیگر سوق دهد، همان مسیری که یاد هشت سال دفاع مقدس و روحیه جهادی پس از آن را برای ما زنده می‎کند.

این روزها بسیجیان گچسارانی در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های دیگر با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده و محروم حضور یافته و با جنب و جوشی پر از اخلاص همچون رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی فعالیت می‌کنند.

کاروان 70 نفره اردوی جهادی بسیجیان گچساران با حضور در روستای محروم پاکوه با انجام کارهای عمرانی و فرهنگی امید را دل این روستانشینان محروم زنده کرده و علاوه‌ بر محرومیت‌زدایی، خودسازی را مهم‌ترین هدف خود می‌خوانند.

جنب و جوش این روزهای بسیجیان گچسارانی همانند روزهایی است که رزمندگان اسلام با اشاره‌ای از سوی پیر خمین با انداختن چفیه‌های غیرت و مردانگی بر دوش خود در جبهه‌ها حضور می‌یافتند تا فرمان رهبر خود را لبیک گفته و راه قدس را از کربلا بگشایند.

روز پایانی اردوی جهادی هفت روزه بسیجیان حوزه مقاومت امام علی (ع) گچساران در روستاهای پاکوه امروز با بدرقه مردم روستا از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد و کودک به اتمام رسید و این کاروان همدلی با کوله باری پر از معنویت به شهرستان بازگشت.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) در خصوص فعالیت گروه جهادی 70 نفره شهید یدالله فاطمی در روستای پاکوه، اظهار کرد: هدف از اعزام این گروه جهادی کمک به مردم روستا و محرومیت‌زدایی بوده است.

اسلام انصاری با بیان اینکه کار و روحیه جهادی نیاز امروز جامعه است، افزود: اگر مسئولان و دولت‌مردان با این روحیه کار کنند، همه تحریم‌های دشمن بی‌اثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید یدالله فاطمی با تشکیل تیم‌های مختلف عمران و زیباسازی، بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی، تربیت و آموزش و ایثار و شهادت جهت کمک به رفع محرومیت روستای پاکوه برنامه‌های مختلفی انجام داد.

انصاری اعزام اکیپ پزشکی جهت مداوای افراد بیمار در روستا، ساخت دیوار مسجد سیدالشهداء (ع)، تشکیل کلاس‌های آموزشی در زمینه احکام واخلاق برای اهالی روستا، برگزاری مراسمات مذهبی و سرکشی از خانواده شهدا را از جمله اقدامات این گروه جهادی 70 نفره عنوان کرد.

این مسئول فعالیت جهادی را نیاز ضروری کشور دانست و گفت: فعالیت جهادی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد زیرا اردوی جهادی در حقیقت تحقق پیام (ما می‎توانیم) است.

محمد پاکدل پزشک همراه این گروه جهادی در ادامه اظهار کرد: اردوهای جهادی علاوه‌بر محرومیت‌زدایی، خودسازی جوانان را به همراه دارد.

وی افزود: جوانان بسیجی با حضور در این اردوهای جهادی با خدمت به مردم و کسب تجربه در پیشرفت آینده خود، کشور و جامعه سهیم خواهند شد.

پاکدل اقدام گروه‌های جهادی را الگویی مناسب برای جامعه خواند و گفت: حرکت جهادی جوانان، ناشی از تفکر مسئولیت‌پذیری آنان است که با یک حرکت جمعی سعی در رفع محرومیت و کمک به همنوعان خود را دارند.

ارسال نظرات