مراسم بدرقه کاروان 370 نفری راهیان نور دانش آموزی شهرستان فریمان با حضور اولیای دانش آموزان، مردم و مسئولین شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۴۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  آیین افتتاح و بدرقه‌ کاروان‌های ۳۷۰ نفری راهیان نور دانش آموزی شهرستان فریمان  با حضور اولیا دانش آموزان، مردم و مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعه موقت، جانشین ناحیه مقاومت بسیج فریمان، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، مدیر اداره آموزش و پرورش، مدیر بنیاد شهید و ایثارگران و دیگر مسئولان شهرستان فریمان در محل مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

سرگرد پاسدار ابرهیم بیدل، جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریمان در این مراسم ضمن اهمیت برپایی اردوهای راهیان نور در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان داشت: منظور از اعزام کاروان بزرگ فرهنگی و تربیتی راهیان نور آشنایی  دانش آموزان با حماسه بزرگ ۵۵۰ هزار نفر دانش اموز بسیجی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز دوران ۸ سال دفاع مقدس می باشد.

وی افزود: هدف از اعزام دانش آموزان، آشنایی نسل جوان با فرهنگ جبهه و جنگ، حماسه ایثار، شناخت الگو ها و اسوه های دوران دفاع مقدس و احیای فرهنگ شهادت و ایثار می باشد.

احمد برزخی فریمانی، مدیرآموزش و پرورش فریمان در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولین و والدین دانش آموز در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور گفت: یکی از وظایف عمده آموزش و پرورش و مهمترین آن تربیت انسان کامل برای رسیدن به حیات طیبه است و بهترین شرایط و بهترین جایگاه برای رسیدن به این آرمان در آموزش و پرورش برگزاری اردوههای راهیان نور است.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این اردو با موضوعات اخلاقی، دینی و به وضوح در رفتار و آثار شهدا و رزمندگان و افتخارات آنها در این مناطق جنگی و عملیاتی آشنا می شوند.

در پایان ۳۷۰ نفر از دانش آموزان پسر مقطع تحصیلی دوره دوم در قالب ۱۰ دستگاه اتوبوس با بدرقه مسئولین وخانواده هایشان به مناطق جنگی اعزام شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها