رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب کلیات برجام و جزئیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، آغاز تلاشی فراگیر برای توسعه کشور است.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۶۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر علی لاریجانی عصر امروز در مراسم اولین سالگرد ابوالشهدا حاج مرتضی تأمینی در مسجد جامع لیچاء بخش لشت نشاء از توابع شهرستان رشت اظهار کرد: مناقشه ما در بحث هسته ای با غرب، به سرانجامی رسیده و در مجلس، در این ارتباط بحث هایی جدی شد.

وی ادامه داد: در کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون برجام، امنیت ملی و سیاست خارجی نیز بحث هایی در این خصوص انجام و نهایتاً بخشی از آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب کلیات برجام و جزئیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، آغاز تلاشی فراگیر برای توسعه کشور است.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت فراهم سازی زمینه های شکل گیری استعدادها در کشور گفت: مهمترین موضوع در زمان کنونی، رونق تولید است و باید این امر، مسئله اول ما باشد و نباید ذهن ها به سمت و سویی دیگر برود.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم آبادانی و شغل ایجاد شود، باید تولید ایجاد شود و تا زمانیکه کشور آباد نشود، شغلی نخواهیم داشت و این، یک امر رکنی است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه به آینده را روشن می بینم، ما شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم و باید با امیدواری به سمت تولید برویم.

لاریجانی یادآور شد: سختی ها را تحمل کرده ایم و هم اکنون شرایط برای توسعه اقتصادی کشور فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه این مهم نیازمند آن است که همه قوا، خط فکری روشنی داشته باشند، گفت: باید گسترش تولید در کشور داشته باشیم چراکه نیروی انسانی ما هم از نظر تولید و هم از نظر ثروت، کارآمد است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید یکدل باشیم و دنبال حواشی نباشیم و این، باعث گشایش در کارها شده و موجب می شود جوانان به سمت تولید بروند.

دکتر لاریجانی بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور را متوجه سوء مدیریت و نشناختن مشکلات دانست و گفت: ما کشور فقیری نیستیم؛ از نظر منابع طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی، غنی هستیم و اگر به این مولفه ها توجه کنیم و آنها را در مسیر تولید قرار دهیم، می توانیم جهش قابل توجهی داشته باشیم.

وی افزود: اگر شغل در کشور نباشد، تولید هم نخواهد بود و در این زمان، سرخوردگی در جامعه ایجاد می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند توسعه استان گیلان گفت: گیلان، استانی مستعد برای تولید است و باید موانع توسعه آن برطرف شود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه که در ماه های آینده در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد، به این موضوع می پردازیم تا بتوانیم موتور محرک را برای سرمایه گذاری در گیلان روشن کنیم البته مدیران استان نیز باید به این امر، توجه داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، روی پای خود ایستاده و از امنیت کاملی برخوردار است؛ هرچند دشمنان با ما مخالفت هایی دارند اما یارای تقابل با نظام اسلامی ایران را ندارند.

دکتر لاریجانی این موضوع را متأثر از روحیه مجاهدت در ملت ایران عنوان و گفت: دشمنان می دانند طرف شدن با ایران، برای آنها هزینه های سنگینی دارد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم روحیه جهادی را باید در همه جهات، حفظ و صیانت کنیم و در چنین صورتی است که پرچم عزتمندی بر بام ایران اسلامی تلؤلؤ خواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه تهاجم دشمنان را دفع کرده و به عزتمندی برسیم، باید توانمندی های داخلی را تقویت کنیم و این امر، مستلزم آن است که از ظرفیت ها به درستی استفاده شده و زمینه شکوفایی آنها فراهم شود.

وی مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را مجلس خیر، بیداری و فهم و تقرب الهی دانست و بیان کرد: برای اینکه رهرو امام حسین(ع) باشیم، باید عشق و مجاهدت در راه خدا داشته باشیم.

لاریجانی افزود: این فکر را انقلاب اسلامی در جامعه ما متبلور ساخت تا رهرو صادق سیدالشهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدت و شهادت، باید در متن زندگی یک مسلمان واقعی باشد و باید عشق به جهاد و شهادت در ما متبلور شود و این اندیشه، با انقلاب اسلامی زنده شد و شکل گرفت.

ارسال نظرات