امام جمعه یزد:

فعالیت‌های تبلیغی نامه رهبری برای جوانان غرب افزایش یابد

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های تبلیغی تبیین نامه رهبری برای جوانان غرب افزایش یابد، گفت: نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب راه انتخاب را برای آنها روشن کرده است.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۸۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران ارشاد با اشاره به ضرورت ساخت یک مجتمع فرهنگی بزرگ در استان یزد، اظهار داشت: یزد از چند مورد فرهنگی بهره‌ای ندارد که یکی از این موارد، میدان بزرگی برای تجمع مردم است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران، طرح‌های جدیدی که نماد جمهوری اسلامی باشد در یزد نداریم، مدارس علمیه‌ای که می‌تواند این نماد باشد را نداریم، مساجد بزرگ هم همان مساجد قدیمی است.

امام جمعه یزد ادامه داد: در حال حاضر اجتماعات بزرگ استان یزد در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود که این میدان به دلیل اتصال به 4 خیابان، سبب قفل شدن ترافیک شهر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: همچنین سالن کنفرانس بزرگ چند هزار نفری هم یکی دیگر از مواردی است که مورد نیاز استان یزد است اما فعلا چنین سالنی در یزد نیست و برای محل برگزاری مراسم‌های عظیم و بزرگ با مشکل مواجه می‌شویم.

ناصری با اشاره به مصلی یزد، گفت: مصلی فعلی یزد قدیمی و پایین است و اگر خدای ناکرده اتفاقی بیافتد، صدها نفر تا زمانی که همه بخواهند از محل خارج شوند، جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: موضوع دیگری که در استان یزد وجود دارد، بحث کتابخانه بزرگی است که در دسترس مردم باشد، کتابخانه وزیری یزد یک کتابخانه بسیار ارزشمند و فاخری است که زحمات بسیاری هم برای آن کشیده شده است اما این کتابخانه الان در مرکز شهر است و دسترسی به آن به دلیل ترافیک و عدم وجود پارکینگ سخت است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: یزد نیاز به یک تحول بزرگ به وسیله یک مجتمع فرهنگی دارد که نماد جمهوری اسلامی ایران در یزد به حساب آید، این مجنمع بزرگ به همراه بازارچه‌های قدیمی، مسجد، فضای باز و موارد مختلف دیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی به این صورت باشد که ذهن افراد درگیر این برنامه‌ها شود و سبک زندگی قرآنی را فرا گیرند.

ناصری ادامه داد: از سال‌ها پیش مکتب قرآنی را از ما گرفتند و فرزندان ما را به مدارس فرستادند و همین موضوع هم سبب شد که روحانیون و ملاها از تربیت کودکان دور بمانند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بعد از انقلاب هم ادامه پیدا کرده، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که انگلیسی‌ها کاری که انجام می‌دهند؛ می‌خواهند 100 سال آینده نتیجه بگیرند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: الان هم واقعا همین کار را کردند، آنها 100 سال قبل کودکان ما را از مکتب خانه‌ها دور کردند و الان نتیجه آن را برداشت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نجات دهنده این مسئله قرآن است، همانطوری که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که قرآن می‌تواند انسان را از روزهای سخت و سیاه نجات دهد، بنابراین ما باید مردم را با قرآن آشنا کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه در خارج از کشور اطلاع‌رسانی در ارتباط با مکتب اهل بیت(ع) اصلا انجام نمی‌شود، گفت: الان عربستان سعودی با دلار در کل جهان در حال فعالیت است و رسانه‌های مختلفی را خریده که از وی در مطالبشان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در این مسیر هزینه کنیم، یکی از گروه هایی که باید به آنها زکات داده شود، کسانی است که باید قلوب آنها را نسبت به اسلام و مسلمین نرم کنیم مانند دشمنانی که اگر هزینه کنیم دشمنی‌شان کم می‌شود یا از بین می‌رود یا کسانی که می‌خواهند به مرزهای ما حمله کنند ولی ممکن است با یک مبلغی دست از حمله بردارند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: الان همین نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا نوشته‌اند نامه بسیار خوبی است و باید روی آن یبشتر کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان  گفت: باید روی این نامه کار زیادی انجام شود ولی متاسفانه ما تا به الان نسبت به آن کم کاری انجام دادیم، در چنین عرصه‌ای باید هزینه شود، هزینه در این موضوع سرمایه‌گذاری است.

 

ارسال نظرات