رئیس اداره بهزیستی مهریز اعلام کرد

183 نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی مهریز

رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: به منظور پیشگیری از نابینایی و کم بینایی طرح آمبلیوپی در این شهرستان اجرا شده است که بر اساس آن یکهزار و 272 کودک سه تا 6 سال برای جلوگیری از تنبلی چشم و مشکلات بینایی در بزرگسالی از خدمات این طرح استفاده کردند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۹۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علیرضا علیزاده روز چهارشنبه به مناسبت روز عصای سفید افزود: افراد نابینا و کم بینا در سال از خدمات حمایتی و توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند که مهمترین خدمات ابرایه شده به این افراد شامل خدمات توانپزشکی، معیشتی و فرهنگی بر حسب نیاز و تقاضای آنان است.

رییس اداره بهزیستی مهریز افزود: برای حل مشکل مسکن نابینایان و کم بینایان مهریزی نیز تاکنون 12 واحد مناسب مسکونی به روشندلان زیر پوشش در این شهرستان واگذار شد.
این مسئول خاطرنشان کرد : هم اکنون بهزیستی مهریز دارای یک پایگاه دائمی در درمانگاه سالمندان نشاط و دو پایگاه سیار است که در برنامه زمانبندی شده با همکاری و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان ، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی اقدام به غربالگری کودکان گروه هدف می کند.
علیزاده ادامه داد : تکریم نابینایان و کم بینایان از ضروریات است و باید همه مردم ضمن رسیدگی و همکاری با آنها در این خصوص توجه خاص داشته باشند.
هم اکنون 183 نابینا و کم بینا در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی هستند ، 23 مهرماه به عنوان روز عصای سفید نامگذاری شده است.

 

ایرنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار