خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هدف از این مراسم روز عصای سفید را ارتقاء فرهنگ نابینایی، توجه به مناسب سازی معابر شهری و اشاره و آگاهی مسئولین و عموم مردم از دستاوردها و مشکلاتی جامعه نابینایان دانست.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۳۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به روز جهانی نابینایان اظهار کرد: به مناسبت 23 مهر ماه روز جهانی نابینایان مراسمی در مرکز آموزشی نابینایان بیاضیان با حضور مسئولین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به روز جهانی نابینایان اظهار کرد: تعداد 92 دانش آموز دچار آسیب دیدگی بینایی به شیوه آموزش خاص و تلفیقی در استان تحصیل می کنند.

وی افزود: از تعداد کل دانش آموزان دچار آسیب دیدگی بینایی، 30 نفر در 1 مرکز خاص آموزش نابینایان تحصیل می کنند و 62 دانش آموز کم بینا و نابینا نیز در 62 مدرسه عادی به شیوه تلفیقی در کنار دانش آموزان عادی استان آموزش می بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: تعداد کل دانش آموزان استثنایی استان 1058 نفر می باشد که دانش آموزان دچار آسیب دیدگی بینایی 5/8 درصد از دانش آموزان استثنایی استان را شامل می شوند که با استفاده از فناوری های نوین، تحت آموزش مربیان و معلمان متخصص قرار دارند.

قاسمی تصریح کرد: هر سال 23 مهر به مناسبت روز عصای سفید و نابینایان در مدارس استثنایی نابینا استان مراسمی برگزار می شود، و هدف از این مراسم ارتقاء فرهنگ نابینایی، توجه به مناسب سازی معابر شهری و اشاره و آگاهی مسئولین و عموم مردم از دستاوردها و مشکلاتی جامعه نابینایان است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تعداد 22 مرکز آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان فعالیت می کنند که دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی در این مراکز آموزشی تحصیل می کنند، همچنین 5 مرکز آموزشی ویژه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز در استان فعالیت دارند.

گفتنی است خط بریل به عنوان تنها خط آموزش نابینایان است و استفاده از وسایل بزرگ نما کننده از قبیل ذره بین و کتب درشت خط و نیز وسایل الکترونیکی در آموزش کم بینایان مورد توجه است.

همچنین آموزشگاه نابینایان استان به عنوان تنها آموزشگاه خاص دانش آموز دچار آسیب دیدگی بینایی دارای کتابخانه و سایت رایانه تخصصی جهت استفاده و آموزش دانش آموزان کم بینا و نابینا در استان قزوین است.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها