نخستین همایش منطقه‌ای «بهترین بابای مدرسه» در محل سالن شهید باهنر ابهر برگزار و از باباهای برتر مدارس تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۹۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در ابتدای جلسه ، نخستین همایش منطقه‌ای «بهترین بابای مدرسه» با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: هدف از برگزاری این همایش قدردانی از زحمات پر تلاش‌ترین عوامل انسانی در مدارس است.

موسی رضایی افزود: موثر بودن در تصمیمات شورای معلمان و پیشبرد اهداف مدارس در کنار فعالیت‌های روزمره، الگو بودن برای دانش‌آموزان، رعایت تکریم ارباب رجوع از جمله ملاک‌های ارزیابی انتخاب بهترین باباهای مدارس بوده است.

همچنین معاون فرماندار شهرستان ابهر در همایش منطقه‌ای "بهترین بابای مدرسه " گفت: متصدیان خدمات مدارس الگوی ادب و اخلاق در مدارس هستند، که مهمترین شاخصه خدمتگزاران مدارس صبر و بردباری است.

جعفر جلیلی افزود: مهم‌ترین شاخصه خدمتگزاران مدارس صبر و بردباری بوده و باید این افراد نسبت به بهداشت روان دانش‌آموزان همچون بهداشت جسمی و محیطی آنان حساس و مسئولیت‌پذیر باشند.

وی اظهارداشت: خدمات این افراد در ایجاد فضای شاد و با نشاط در مدارس و مراقبت بهداشتی و معنوی از آینده‌سازان کشور بسیار حیاتی است.

در ادامه مراسم شهردار ابهر ضمن تسلیت ایام محرم و حوادث انسان‌ساز کربلا ورود به این ماه را ورود به فرهنگ صیانت از حریم امامت و ولایت دانست و گفت: زینب الگویی مناسب برای زنان عالم و پرچمدار رسالت عاشورا در طول تاریخ است.

عبدالعلی قاسمپورافزود: دفاع از مظلوم و کسانی که در نقاط مختلف جهان مورد ظلم قرار می‌گیرند وظیفه ماست و شهادت سردارانی مانند شهید همدانی در راستای آرمان کربلا بوده است.

قاسمپور گفت: اگر بابای مدارس از خاطرات افراد حذف شود گوشه‌ای از زندگی و گذشته اشخاص ناقص و مغفول می‌ماند.

وی خدمتگزاران را شهرداران مدارس دانست و خاطر نشان کرد: باید شان و احترام این افراد توسط دانش‌آموزان و مسئولان در مدارس حفظ شود. قاسمپور با اشاره به اینکه خدمتگزاران مدارس در بسیاری از مواقع موجب رفع کینه‌ها و کدورت‌ها در بین دانش‌آموزان مدارس می‌شوند برای بابای مدارس آرزوی سلامتی نمود و از آنها خواست تا همچون گذشته و با مهربانی بیشتر، نسبت به تربیت دانش آموزان و رفتار و کردار آنها حساس بوده و با منش پدرانه با آنها برخورد نمایند.

وی مهربانی و محبت را بزرگترین شاخصه خدمتگزاران مدارس دانست و بر لزوم ارتقای سطح سواد و افزایش توانمندی‌های علمی آنان به عنوان یکی از دغدغه‌های فرهنگ امروزی تاکید کرد.

لازم به ذکر است نخستین همایش منطقه‌ای «بهترین بابای مدرسه» امروز با حضور جلیلی معاون فرماندار،اسکندری کارشناس امور عمرانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و هیات همراه، موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش، عبدالعلی قاسم پور شهردار، اعضای شورای شهر،فخیمی رئیس شورای شهر، مجید جعفری معاون پشتیبانی ، کارشناسان اداری و اصحاب رسانه در محل سالن شهید باهنر ابهر برگزار و از باباهای برتر مدارس تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات