همایش کارگردانان تعزیه خوانی در پارس آباد مغان برگزار شد

همایش کارگردانان تعزیه خوانی پارس آباد مغان با حضور مسوولان انتظامی ، بسیج و کارگردانان تعزیه خوانی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۲۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد در این همایش با بیان اینکه تعزیه خوانی ارزشی ترین هنر و نمایش آیینی مذهبی ایرانیان است بر لزوم حفظ و صیانت از این هنر اصیل و ناب تاکید کرد.

یوسف روزگاری افزود: هنر تعزیه خوانی به نوبه خود نقش بسزایی در زنده نگهداشتن نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته و همه باید دست در دست هم دهیم و نگذاریم این هنر مقدس دچار آسیب شود.

وی گفت: تعزیه خوانی یا همان شبیه خوانی یک تئاتر خیابانی پرطرفدار و مقدس است که مخاطبان به دلیل عشق به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ساعت ها به صورت ایستاده در گرما و سرما به تماشای آن می پردازند و ماباید از این ظرفیت بسیار مهم برای رساندن پیام عاشورا استفاده نماییم.

او با بیان اینکه امسال تمام هیات امنای مساجد باید برای این کار از ارشاد اسلامی مجوز لازم را اخذ کنند از کارگردانان تعزیه خوانی خواست در گزینش افراد دقت لازم را داشته و اجازه ندهند افرادی با عدم شایستگی این هنر مقدس را مخدوش کنند.

او ادامه افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظیفه قانونی صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار می دهد و اجازه ایفای نقش به افرادی که دارای صلاحیت اجتماعی

نیستند را نخواهد داد.

فرمانده انتظامی پارس آباد نیز در این همایش با اشاره به اینکه پلیس خود را خادم کوچک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می داند گفت: پلیس در همه حال در کنار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می گیرد و برای برقراری نظم و امنیت لازم تلاش می کند.

سرهنگ بهمنی با بیان اینکه قمه زنی یک عمل ضد اسلامی است افزود: پلیس بر اساس وظیفه قانونی خود افرادی که اقدام به قمه زنی کنند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

سرگرد شاهی فرمانده سپاه پارس آباد نیز با مقدس دانستن هنر تعزیه خوانی بر لزوم استفاده از افراد شایسته تاکید کرد و از برگزاری تعزیه غدیر در سال آینده در پارس آباد خبر داد.

او افزود: تعزیه غدیر یک اتفاق بزرگ هنری ، مذهبی است که سال آینده در پارس آباد برگزار خواهدشد و ما از ظرفیت هنرمندان تعزیه خوانی در این زمینه بهره مند خواهیم شد.

ارسال نظرات