سد گیوی همچنان در گیر و دار وعده ها/سریال ساخته دولت ها پایانی ندارد!

مطالعات اولیه سد گیوی در سال 83 به اتمام رسیده است و حال که بیش از 10 سال از وعده های بی سرانجام مسئولین گذشته است همچنان در سال 94 با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی به کندی در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۳۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، سد گیوی از جمله پروژه ملی استان اردبیل و راه نجات بیش از 81 درصد از کشاورزان شهرستان کوثر است که به شغل شریف کشاورزی پرداخته اند.

این پروژه ملی سالهاست که با وعده های سرخرمن مسئولین در باتلاق اعتبارات دولت های دهم و یازدهم گیر کرده است؛ سدی که با بهره مندی آن قطعاَ توسعه ای متوازن در سطح شهرستان کوثر صورت خواهد گرفت و محرومیتی که در این منطقه حکم فرماست را از بین خواهد برد.

همه ساله مسئولین هر دمی یک بار از این سد یاد می کنند و اسم آن را آبگیری اولیه، دومیه، سومیه و ... (بگیر برو بالا تر ) نامیده اند اما دریغ از تخصیص اعتبار لازم برای بهره برداری از این پروژه ملی!

هدف نگارنده از این گزارش مایوس کردن مسئولین و اهالی شهرستان کوثر نیست و انشاالله که به همت مسئولین ارشد استانی و شهرستانی این پروژه مردمی به بهره برداری خواهد رسید؛ ولی لازم است این را هم بدانیم که سد گیوی با گذراندن طوفان بی پولی با هزارن کش و قوس به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده است و حتی با تکمیل آن هم به گونه ای بهره برداری چندانی از آن نخواهد شد؛ چرا که پایاب و شبکه زهکشی سد گیوی هنوز توسط پیمانکار مربوطه آغاز یا اجرایی نشده است بنا بر این مسئولین نباید قول افتتاح و بهره برداری از این سد را در سال جاری به کشاورزان منطقه دهند.

مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی با درک اینکه این پروژه در قالب طرح ملی اغاز شده و باید دولت نسبت به اتمام آن بیش از پیش تعجیل کند ولی هنوزم که هنوزه این سد همچنان مستلزم تخصیص اعتبارات لازم است.

از این سو مسئولین استانی و شهرستانی وقت در مصاحبه های مختلف و متعددی (قابل استنادی) قول افتتاح و بهره مندی از این سد را در سال های گذشته به مردم شریف این شهرستان داده اند و اخیراَ هم خود رئیس جمهور، حسن روحانی نیز در سال گذشته از اختصاص اعتبار به سد گیوی خبر داد ولی از آن پس کندی عملیات اجرایی این پروژه مردمی همچنان ادامه دارد و گویای همه چیز است.

حال اینکه اهالی این منطقه سعه صدر دارند و با دار و ندار دولت ها ساخته اند دلیل بر بی توجهی به تنها خواسته شهرستانی که 81 درصد آن کشاورز هستند و چشم و دلشان به این سد بسته است نمی شود.

کلام آخر اینکه تا به این تاریخ اخبار ضد و نقیض بیشتری از سوی مسئولین استانی و شهرستانی در رابطه با افتتاح و بهره براری از این سد شنیده شده است ولی همچنان این پروژه در کمال ناباوری هیچ پیشرفت قابل توجهی را از سال های پیش نداشته است که در ادامه انتظار می رود دولت یازدهم نسبت به اهمیت بیشتری به این موضوع بپردازد و امید چندین ساله اهالی این شهرستان را به ناامیدی تبدیل نکند.

ارسال نظرات