همزمان با محرم حسینی منبرهای اهدایی خیرین خلخالی امروز به کربلای معلی ارسال شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۳۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، با حضور مسئولین و جمعی از فعالان مذهبی شهرستان خلخال منابر هدیه شده از سوی دو خانواده خیر خلخالی با هماهنگی ستاد عتبات و عالیات شهرستان خلخال عازم کربلای معلی شد.

منبرهای ساخته شده چوبی هدیه شده به تعداد پنج عدد می باشد که ارزش ریالی آنها بالغ بر 38میلیون تومان بوده که از سوی دو خانواده خیری خلخالی و استاد جمال ممنونی منبرساز خلخالی است.

قرار است منابر در حرمین شریفین سامرا ، کاظمین، حرم حضرت علی (ع)، صحن مطهر حضرت زهرا (س) در حرم حضرت حضرت علی (ع) و موزه حضرت عباس (ع) نصب شوند.

سید محمد اجود نقیب از فعالان مذهبی شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار ازناو گفت: ما در زمان تشرف در کربلای معلی شاهد بودیم که منابر در شان آن بارگاه با کرامت حضرت امام حسین (ع) نبود و بر آن شدیم تا با همکاری ستاد عتبات عالیات و خیرین خلخالی و منبرساز خلخالی و کمک خیرین منابری زیبا در شان آن حرمین سفارش و تهیه شد و امروز که آغاز اولین روز محرم سال 1394 است با همکاری عتبات و عالیات این منابر به کشور عراق حمل و در محل های مشخص شده نصب خواهند گردید.

نقیب در بخش دیگری از توضیحات خود در خصوص علایق مذهبی مردم خلخال گفت: این مردم عشق دیرینه به سالار شهیدان و عباس علمدار کربلا دارند و قطعا مشارکت خود را در تمامی زمینه های در بخش های توسعه حرمین شریفین و تجهیزات و امکانات و ساخت و توسعه عتبات و عالیات تا مرحله آخر به انجام خواهند رساند و این هدیه های که از سوی خیرین خلخالی انجام گرفته نشان از علاقه و عشق به امام حسین (ع) در بین اهالی است و ما از زحمات خیرین و بزرگوارانی که چه از لحاظ مالی و کمک های نقدی و جنسی در راه عتبات و عالیات قدم برمی دارند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی گفت: مردم خلخال صاحب فرهنگی حسینی هستند واین منزلت را تا ابد حفظ خواهند کرد.

سید جواد یحیی زاده مسئول عتبات و عالیات خلخال در گفتگوی خود در این مراسم گفت: بیش از 47 منبر از سوی حاج جمال ممنونی خیر و منبر ساز خلخالی تاکنون به عتبات و عالیات و اماکن مقدس و مساجد بزرگ کشور و خارج از کشور هدیه شده و این منابر نیز اثر دست همین استاد کار بوده که با ظرافت و زیبایی در شان امام حسین (ع) و ائمه اطهار ساخته شده و در روزهای آینده همزمان با عزاداری های در کشور ایران و عراق در سوگ سید و سالار شهیدان به کربلا - نجف - سامرا وکاظمین انتقال و نصب خواهند شد.

یحیی زاده گفت: با هدف جمع آوری کمکهای مردمی و خیرین نیکوکار برای حرمین شریفین روز تاسوعا در مصوبات ستاد عتبات عالیات شهرستان خلخال به عنوان روز جهاد ملی مردم خلخال برای کمک به عتبات و عالیات مشخص و مصوب شد ودر تقویم شهرستانی جای گرفت و امیدواریم مردم خلخال در این راه با مشارکت بیشتر ارادت خود را به خاندان ائمه اطهار در بازسازی , تعمیر , تجهیز و توسعه به نمایش بگذارند.

ارسال نظرات