رئیس اتحادیه کانون وکلا در سفر به چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 23کانون وکلای دادگستری در کشور، از محدودیت مالی برای بالا بردن اطلاعات مردم خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۶۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بهمن كشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه حقوقی ضعف درحوزه عملی است.

وی عامل اصلی بیکاری وکلا را پذیرش بدون حساب و کتاب دانشکده و دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های ما پذیرش دانشجو در رشته حقوق بدون برنامه‌ریزی است و آموزش‌های لازم در خصوص فن دفاع وفن بیان در این دانشگاه‌ها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه کانون وکلای کشوربه اجرایی شدن آیین دادرسی جدید و قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: به همین منظور برای آشنایی وکلا و تخصصی کردن وکالت در زمینه‌های کیفری و مدنی دوره‌های آموزشی برگزار می‌گردد.

کشاورز با بیان اینکه تا کنون 23 کانون وكلای دادگستری در کشور در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 هزار نفر در این کانون‌ها عضو می‌باشند.

وی افزود: برنامه‌هایی کانون‌ها و اتحادیه دارد که نیاز به زمان برای اجرایی کردن این برنامه‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه کانون وکلای کشور گفت: نزدیک به 100 درصد وکلا کشور عضو کانون وکلای دادگستری هستند و این یکی از نقاط مثبت بشمار می‌آید.

کشاورز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فیلم و سریال‌های پخش شده در رسانه ملی و زیر سوال بردن کار وکلا و پایین آوردن ارزش شأن این قشر تصریح کرد: کانون وکلا محدودیت مالی دارد و نمی‌تواند برای بالا بردن اطلاعات مردم و ساخت فیلم در این خصوص هزینه کند.

وی افزود: هر مشاغل برای خود لباس خاصی دارد ولی تا کنون تصمیم کلی برای مشخص کردن لباس یک شکل برای وکلا گرفته نشده استت ولی در سال‌های گذشته از یکم تا هفت اسفندماه به عنوان هفته وکیل معرفی شده است که هرساله برنامه‌هایی برای تکریم این قشر انجام می‌پذیرد.

رئیس اتحادیه کانون وکلای کشور اظهار کرد: خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری رابطه‌ای بین اعضای کانون وکلای دادگستری استان نسبت به استان‌های دیگر یک رابطه خوب، آرام و حسنه بود و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و الگویی برای استان‌های دیگر باشد.

کشاورز به ماده 48 مربوط به وکلا اشاره کرد و گفت: این ماده مورد اعتراض خیلی از وکلا بوده است و امیدوراریم در یک سال آینده لایحه‌ای برای اصلاح آن داده شود؛ چرا که بر اساس این ماده حق انتخاب وکیل را از فرد می‌گیرد و با اکثر قواعد در تناقض است.

ارسال نظرات