خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران قزوین:

رقابت با رقبای خارجی، نیاز به بهبود استانداردها در شرکت‌های داخلی دارد

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران قزوین گفت: شرکت‌های داخلی باید برای رقابت با رقبای خارجی استانداردها را بهبود بخشند.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۷۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مهدی صادق‌پور مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران قزوین چهارشنبه شب در همایش استانداردسازی صنعت ساختمان که با تلاش مسئولان بسیج مهندسین صنعتی و عمران استان قزوین در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان برگزار شده بود، اظهار کرد: با توجه به ارتقای روزافزون شاخص‌های استاندارد و کیفیت خدمات مهندسی در حوزه عمران و فعالیت‌های صنعتی لازم است سطح دانش و آگاهی مهندسان قزوین نیز در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی مهندسان صنعتی و عمران با فعالیت‌های استاندارد حوزه خود بیان کرده و ادامه داد: بهره‌مندی از مهندسان جوان ما از دانش کشورهای پیشرفته می‌تواند در رشد و توسعه خدمات متنوع آن‌ها در حوزه‌های صنعتی و عمران مؤثر و مفید باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران استان قزوین با بیان اینکه شعار سال جاری سازمان جهانی استاندارد با عنوان "استاندارد، زبان مشترک دنیا" نام گذاری شده است، تصریح کرد: مهندسان قزوینی می‌توانند از این ظرفیت برای بهره‌مندی از فعالیت مهندسان صنعتی و عمران دیگر کشورها استفاده و زمینه ارتقای روزافزون برنامه‌های خود را فراهم کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برخورداری نیروهای جوان و متخصص استان قزوین از استانداردهای روز جهان از این نظر اهمیت دارد که در دوران پساتحریم در صورت شرکت‌های توانمند در عرصه‌های صنعتی و عمران، محصولات تولیدی و خدمات ارایه شده در داخل کشور باید به نحو مطلوبی رشد کرده باشند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران استان قزوین اضافه کرد: به دلیل کیفیت بالاتر محصولات و خدمات شرکت‌های بین‌المللی و فعال در دیگر کشورها باید پیش از حضور آن‌ها در جمهوری اسلامی ایران شرایطی فراهم شود که نیروهای متخصص داخلی از دانش روز جهان بهره‌مند شده باشند و بتوانند با پیاده کردن این ضوابط و قوانین در کارخانجات و پروژه‌های مختلف زمینه رقابت با شرکت‌های پیشرفته را فراهم کنند.

صادق‌پور مطرح کرد: در صورت رقابت شرکت‌های داخلی و خارجی با یکدیگر در محصولات مشابه، در شرایط کنونی در بسیاری از محصولات، استانداردهای به کار رفته در صنایع و پروژه‌های ما در برخی از حوزه‌ها توان مقابله با نمونه‌های خارجی را ندارد اما این امر در زمان کوتاهی باید تحقق پیدا کند.

وی افزود: روند رو به رشد فعالیت‌های جهانی به انتظار ما نمی‌نشیند تا هر زمان که تمایل به تغییر داشتیم برای توسعه و بهبود فعالیت‌های صنعتی وخدماتی خود اقدام کنیم؛ با توجه به این مهم باید برای جلوگیری از هر گونه شکست، زمینه تغییرات اساسی در استانداردهای صنعتی و عمران را ایجاد کنیم.



1011/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها